Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Morbidní syrské turné alexandrovců

12. 05. 2017 9:06:50
V 7/01 u Irkutska se zřítil Tu-154, zahynulo 166 lidí. 4.10.01 s Putinem v Kremlu se do Černého moře zřítil Tu-154M ruské společnosti Sibir Airlines, let 1812, letící z Tel Avivu do Novosibirsku, 78 lidí, bývalých SU občanů

s izraelským občanstvím, kteří letěli navštívit své příbuzné, zahynulo, na palubě byl zástupce ředitele letecké společnosti Sibir Viktor Aleksejev , poslední slova pilota dle ruských řídících v Soči :“ Kde jsme zasaženi ?“ , třebaže pilot letadla An-24 arménských aerolinií, které směřovalo ze Simferopolu do Jerevanu, informoval o roztržení letadla výbuchem, a pádu jeho trosek do moře

Letadlo explodovalo ve výšce 11.000 m, proto ukrajinští experti tvrdili, že letadlo ukrajinská raketa nemohla sestřelit. "Není to možné ani teoreticky, ani prakticky," řekl, „navíc všechny ukrajinské cvičné rakety zasáhly svůj cíl „.

Černá skříňka se nenašla, údajně pro hloubku 1.000 m ( viz také nehoda Tu-154 v 2/1973 při přistání v PRG, kdy zemřela kapela Evy Pilarové ).

Putin ( + Sergej Ivanov, ministr obrany + Nikolaj Patrušev, šéf FSB) a Západ nicméně ukázali na Kyjev, a Leonid Kučma vyšetřovací zprávu MAK ( Jevgenij Šapošnikov) přijal a přiznal neúmyslné sestřelení protiletadlovou střelou S-200 během vojenského cvičení námořnictva ‚ ale viz, jak SU maršál Ogarkov na tiskové konferenci 9.9.83 přiznal sestřelení KAL 007, aniž by věděl, kdo vlastně letadlo sestřelil, viz můj článek KAL 007, vojenská rošáda nad Sachalinem.

Všichni na palubě zemřeli (66 PAX + 12 členů posádky), kyjevská vláda vyplatila pozůstalým $200,000 za každého zemřelého rodinného příslušníka, celkem 15 mil. dolarů.

S politicky úspěšným konkurentem Putina gen. Alexandrem Lebeděm (52) spadl v Abakanu 28.4.02 vrtulník, oficiálně v mlze narazil na dráty elektrického vedení. 14.9.08 gen. Gennadij Trošev, jenž se veřejně postavil Putinovu ministru obrany Sergeji Ivanovi, zemřel na palubě Aeroflotu Nord Flight 821, všech 88 lidí na palubě zemřelo s ním.

7. 9.011 havaroval na letišti Tunošna u Jaroslavle letoun Jak-42 společnosti Jak Servis, kterým cestovali hokejisté týmu KHL Lokomotiv Jaroslavl. Letadlo během startu nedokázalo vzlétnout, vyjelo z dráhy, a když začalo stoupat, zachytilo se o anténu lokalizéru a spadlo.

Ze 45 osob přežili pouze dva lidé : hokejista Alexandr Galimov a palubní inženýr. Galimov po několika dnech těžkým zraněním podlehl. Mezi oběťmi byli tři čeští hokejisté : Karel Rachůnek, Jan Marek a Josef Vašíček, + Slovák Pavol Demitra.

Vyšetřování bylo uzavřeno necelé dva měsíce po nehodě, vyšetřovatelé tvrdili, že nehodu způsobila chyba posádky, kdy jeden z pilotů během vzletu neúmyslně brzdil, letoun tak nemohl nabrat potřebnou rychlost, vznesl se pozdě a byl příliš nízko, takže zachytil o anténu lokalizéru.

Ani jeden z pilotů dle vyšetřovatelů neměl výcvik pro letoun Jak-42 (jeden údajně zfalšoval dokumenty opravňující ho k řízení Jaku-42, druhý trpěl nervovým onemocněním a užíval fenobarbital, pod jehož vlivem byl během letu). Ve fázi předletové přípravy piloti údajně špatně vypočítali rychlost V1 (rychlost, po jejímž překonání už nelze přerušit vzlet).

Za nehodu byl odsouzen náměstek gen.ředitele společnosti Jak Servis, jenž odpovídal za přípravu pilotů a o nedostatečné kvalifikaci posádky věděl. Dostal 5 let, prezidentskou amnestií mu byl trest prominut...

Tupolev-154 spadl 10.4.010 u Smolenska, viz můj článek Smolensk, nekonečné PL psychodrama, a 5.12.010 spadl další tupolev v MOW - 2 mrtví ( starostou MOW je po Lužkovi Sergej Sobjanin ), a 1.1.011 - 3 mrtví na letišti v sibiřském Surgutu. Nejvyššího počtu mrtvých/ 200 lidí Tu-154 dosáhl v 12/85 u uzbeckého Učkuduku.

31.10.015 se zřítil ruský airbus A321 na Sinaji, který však nebyl registrován v RF, zahynulo 224 lidí. Kreml tvrdil, že šlo o teroristický čin.

Na severovýchodní Sibiři u města Tiksi 19.12.016 havarovalo letadlo Il-18 ministerstva obrany s 39 lidmi na palubě, 7 členů posádky, zbytek vysocí důstojníci. Zdroje se rozcházely v údaji, odkud letadlo letělo, TASS uváděl z letiště Koltsovo v Jekatěrinburgu, ale posléze se shodly, že převážel vysoké důstojníky z letecké základny u města Kansk.

Agentura Interfax uvedla, že příčinou nehody byl silný boční vítr provázený poryvy, a že se letadlo asi pokusilo nouzově přistát.

UTAir 471 17.3.07 Tu-134 se v husté mlze pokusil o nouzové přistání na letišti v Samaře, dosedl 400 m od ranveje, 6 následně mrtvých, když byli teprve po třech hodinách vyřezáni záchranáři z trosek. Dle MAK chybu učinilo ŘLP i pilot (vzájemná nedostatečná komunikace ).

20.6.011Tu-134 let 9605 RusAir Petrozavodsk v Karélii, pilot si údajně v noci spletl silnici s ranvejí. 47 mrtvých, Tu-134 byly poté staženy z provozu.

Pohřeb „ alexandrovců „ při výpravě ruské armády do Sýrie

25.12.016 v 5.27 místního času se krátce po startu z letiště Adler (Soči) zřítilo do Černého moře letadlo ministerstva obrany Tu-154B2 s registrační značkou RA-85572, potvrdil zdroj z ministerstva obrany ( některé zdroje uváděly Tu-154M/83A-572 či 88672 ), s 92 lidmi na palubě.

V 5.27 ráno, posádka za sebou měla zhruba dvouhodinový let z MOW.

Zřítilo se, aniž by vyslalo nouzový signál, což znamená, že musela nastat situace, která pilotovi zabránila nouzový signál vyslat (např. exploze).

Na palubě byli všichni členové pěvecké části Alexandrovova armádního souboru s výjimkou čtyř sólistů – Vadima Ananjeva, jemuž se narodilo třetí dítě, proto si zažádal o volno, neletěli ani sólisté Valerij Gava, Boris Ďjakov a Roman Valutov, 29, jenž byl na seznamu PAX, ale nedovolili mu nastoupit kvůli neplatnému pasu.

Putin vyhlásil státní smutek, stejně jako 31.10.015 po pádu ruského dopravního letadla na Sinajském poloostrově s 224 oběťmi, které přičetl teroristům.

Pohnutí nad tragédií vyjádřil také Miloš Zeman a jeho Ovčáček s tím, že byli vášniví ctitelé ruského armádního souboru, stejně jako Gott. Ovčáček na Twitteru v ruštině doplnil, že vyjadřuje hlubokou soustrast všem milovníkům kultury v celém světě./ https://www.youtube.com/watch?v=9l0ck4mF_l0 https://www.youtube.com/watch?v=9l0ck4mF_l0 ,

Putin Medvěděva jmenoval šéfem státní vyšetřovací komise, zřícení alexandrovců vyšetřuje i FSB kontrarozvědka + Putinův soukromý Vyšetřovací výbor, jehož šéf Alexandr Bastrykin na místo činu vyslal „skupinu zkušených vyšetřovatelů“, kteří uvedli, že „ teroristický čin nepřichází v úvahu „, a okamžitě našli na moři ropnou skvrnu ze zříceného letadla.

Mořské proudy mohly vrak letounu odnést přes ruské hranice, proto se do pátrání na příkaz Kremlu zapojily i jednotky z Abcházie, kterou Putin zcizil Gruzii.

Kreml v podezřele krátkém čase dokázal nasadit do hledání 3000 záchranářů, 32 plavidel, drony a ponorku, jako by zřícení letadla očekával.

Letadlo bylo ve vzletovém režimu, teprve nabíralo rychlost a jeho výška nepřesáhla 600 metrů. Kdyby mu začaly vysazovat motory, nevysadily by všechny najednou, a piloti by měli čas vyslat nouzový signál.

Ministr dopravy Maxim Sokolov řekl, že stroj byl zcela zničen nárazem na vodní hladinu, takže hlavní důkaz - trup se nenajde ( k večeru, kdy se pátralo v oblasti 11 km2, bylo z moře vytaženo několik úlomků letadla, ale trup stále chyběl, později se našel jen jeho 5m úlomek).

Ve vzdálenosti 1600 až 4500 m od pobřeží byly nalezeny jen motor, přistávací zařízení a kryt letadla. Kdyby letadlo neexplodovalo, nebyly by trosky rozsety na tak velké ploše (11 km2).

Odborníci byli překvapeni, že armáda použila pro let do Sýrie variantu Tupolevu B2, která byla z civilního provozu vyřazena, domnívali se, že létá jen varianta M, třebaže ruské úřady doporučily vyřadit z civilního provozu i stroje Tu-154M jako příliš hlučné a s velkou spotřebou paliva, neodpovídající moderním standardům. Tupolev, který se zřítil v 12/016, armáda oprášila v roce 014 pro válku na východní Ukrajině. Aeroflot v 6/07 nakoupil 22 kusů Boeingů, Tupolevy 154 přestal používat v roce 010, ve světě stále létá kolem 50 Tupolevů – 154 ( jejich životnost je údajně 40 let).

Ani varianta Tu-154 B nepadá s oblohy bez důvodu, a Tupolev s alexandrovci, který několik let tlel ve vojenském hangáru, byl po dlouhé době nelétání použit až pro tuto cestu ( většina ruských letištˇ vypadá jako obří vrakoviště).

Technickou závadu v den pádu letadla jako jediný vyloučil šéf bezpečnosti vojenských letů gen. Sergej Bajnetov s tím, že letadlo bylo v dobrém technickém stavu.

Ministerstvo obrany hned po zřícení tvrdilo, že nikdo nepřežil, a zveřejnilo seznam cestujících, mezi kterými mimo alexandrovců bylo 8 dalších vojáků, např. šéf souboru gen.Valerij Chalilov (64, Putinem povýšen v roce 02, organizoval pro něj propagandistické festivaly ), Anton Gubankov, šéf kulturního odboru ministerstva obrany, 9 režimně propagandistických novinářů, z nich 3 z Prvního kanálu ( dopisovatel Dmitrij Runkov, kameraman Vadim Denisov, zvukař Alexandr Sojdov ), 3 z TV NTV ( Michail Lužecký, kameraman Oleg Pestov, zvukař Jevgenij Tolstov ), ukradené Putinem Gusinskému, a 3 novináři z vojenského kanálu Zvezda.

Dále na palubě byli dva vysocí civilní státní funkcionáři, jejichž jména nebyla uvedena, a ruská lékařka „výzkumnice“/“ průzkumnice“ Jelizaveta Glinková (55, „ Doktorka Liza „ ) z prezidentské Rady pro lidská práva a dobročinné nadace Spravedlivá pomoc, s mediální pověstí „ humanitární „ pracovnice, která v ozbrojených konfliktech jako bezdětná „zachraňovala děti“ - asi jako dětský lékař Leonid Rošál, agent GRU, jenž pro vojenskou rozvědku pracoval jako „ humanitární „ pracovník v rozvojových zemích, jehož podivné „ vyjednávání „ v Dubrovce a v Beslanu ostře kritizovala Politkovská, zastřelená na Putinovy a Kadyrovy narozeniny.

Mudr Leonid Rošál se za Putinova režimu objevoval vždy, kdy aféry organizovaly ruské tajné služby, takže když se Leonid Rošál nechal slyšet, jak jej zasáhla smrt dr. Lizy, která do jeho Ústavu dětské traumatologie přivážela děti, „vystrašené kyjevskými fašisty „ z Donbasu, je jasné, že pád letadla s alexandrovci nebyla náhoda.

Vzápětí TV odvysílala připravený dokument o dr. Glinkové.

Šéfpsychiatr ruského ministerstva zdravotnictví Zurab Kekelidze informoval RIA Novosti, že forenzní genetiku provede nechvalně proslulý Srbský státní vědecký ústav.

Letadlo s 64 členy armádního souboru alexandrovců, kteří měli pobavit ruské vojáky, svrhávající letecké pumy na civilisty v Sýrii, letělo na syrskou základnu Hmeimim u Latakíje,odkud měli putovat do rozbořeného Aleppa, kde měli tančit a zpívat na mrtvolách protiasádovských povstalců.

29.12.16 europoslanec Jaromír Štětina na Facebooku uvedl, že alexandrovci byli osudem ušetřeni potupy tance na hrobech mrtvých z Aleppa. Těch mrtvých, které zabili jejich kolegové ve zbrani“, načež mu do emailové schránky začaly chodit výhrůžky smrti.

NTV.ru uvedla, že nejen kapitán, ale i navigátor „ tančícího“ Tupolevu z roku 011 /reg.č. 85563 ( jiné zdroje uváděly 88563) pluk. Alexandr Petuchov, jenž se strojem spolu s Volkovem a s Rodionovem dokázali nad MOW v 4/011 přistát, byli ve stejných funkcích v kokpitu zříceného Tupolevu 85572 z 12/016.

Z vyšetřování přicházely rozporné zprávy.

Záhadná letová cesta, letadlo se dle úřadů vracelo

Letadlo se zřítilo dle různých zdrojů 1.7 km – 8 km jihovýchodně od Soči do neveliké hloubky 50-70 m, první tělo bylo nalezeno 6 km od Soči.

V 3/017 list Kommersant s odvoláním na zprávu FSB vyšetřovatelů napsal, že do vln u pobřeží navedl letadlo kpt. Roman Volkov 1 minutu poté, co stroj odstartoval z mez. letiště Adler v Soči,„ když náhle spustil přistávací režim“.

Причиной катастрофы Ту-154 под Сочи названы «странные действия» экипажа / Putinova média za příčinu pádu tupolevu označují „ podivné chování posádky „ , viz 14.3.17 http://www.rosbalt.ru/russia/2017/03/14/1598400.html

Letadlo pohybující se při nabírání výšky rychlostí 360 až 370 km/hod vystoupalo do 250 metrů, když dle FSB Volkov nabral kurz zpět k pobřeží, a začal nečekaně se strojem přistávat. FSB verze tvrdila, že ještě před pádem došlo k poškození levého křídla, ze kterého vytékalo palivo, takže se kapitán rozhodl nouzově přistát na vodu ( a ještě se otočit o 180 stupňů, takže narazil levým křídlem do vody, dezinformoval Kreml ).

Odborníci však tuto verzi odmítli s tím, že se do vln zřítilo nekontrolovaně obrovskou rychlostí ( přes 500 km/hod ).

FSB média však na podporu svého tvrzení zveřejnila svědectví člena pobřežní stráže, jenž z lodi letadlo pozoroval, a popsal, že „skutečně“ vypadalo, že se pokouší přistát na vodě, dopředná rychlost byla velmi pomalá, letělo s nepřirozeně zvednutým předkem, a kývalo se ze strany na stranu.

Nakloněné letadlo se nejdříve dotklo hladiny ocasem, který se při dopadu ulomil, a letadlo se rychle potopilo, ale dle expertů by se ocas Tupoleva-154 při dosedu na vodu při pomalé rychlosti neulomil, a alespoň několik cestujících by mělo plovoucí vesty a zachránilo by se.

Ministerstvo obrany popřelo tvrzení kolující na internetu ( FSB trollové), že nalezená těla na sobě měla záchranné vesty.

Fotografie trosek ukazují, že hlavní podvozek byl zatažen, třebaže se na něm utrhl první pár kol, který jako první narazí na zem. Nasvědčuje tomu i ohnutý a poškozený pneumatický tlumič, dokazující, že letadlo vysokou rychlostí pod velmi strmým úhlem narazilo na vodní plochu, náraz na vlnu se rovnal nárazu do betonové zdi.

Podle provedených FSB simulací a další FSB verze se Tupolev zhruba 10 vteřin obracel zpět k pobřeží, a pak se, dle FSB „vyšetřovatelů „, kontrolovaně zřítil dolů, „ protože kpt. Volkov, jenž do Sýrie létal často, byl zasažen prostorovou dezorientací „ ( v noci piloti letící nad vodní hladinou snadno podléhají optické iluzi, a z únavy navádí letadlo ke střetu s vodní hladinou, tvrdí Kreml ).

Sergej Fridinskij, vrchní vojenský prokurátor, tuto informaci odmítl komentovat.

Kreml se tak nestyděl svalit vinu na svého vojenského pilota – Hrdinu ( klika oligarchů v Kremlu na vyplacení pozůstalých vyčlenila částku v celkové sumě 5.8 mil. rublů ).

Kpt. Volkov, jehož tělo se našlo, byl pilotem hrdinou z 5/011, když nad MOW vojenským letištěm Čkalovskij dokázal jako spolupilot kpt. podpluk. Jurije Rodionova přistát s bočně rozkmitaným Tupolevem-154/ s imatrikulační značkou 88563, který vzlétl poprvé po 10 letech tlení v hangáru, se kterým měli doletět do opravny v Samaře, a kterému hned po vzletu vypověděla automatika – Rodionov a Volkov získali přízvisko „ hrdinové z tancujícího letadla „, pro nouzové situace byl tudíž nejkvalifikovanějším pilotem.

Obrat doprava s cílem vrátit se

Rekonstruovaná nouzová trajektorie, vycházející z umístění skvrny na hladině 1 hodinu po havárii, dle FSB naznačuje, že posádka měla problémy, i když věži žádné nehlásila. Proto TASS přišel s dezinformací, že letadlo pár vteřin před pádem udělalo obrat vpravo o 180 stupňů, čímž se odchýlilo od určené letové cesty, protože se dle FSB pilot chtěl vrátit, což zpochybňují i piloti : žádný pilot by se v dramatickém okamžiku s letadlem neobracel o 180 stupňů.

Odborníci zpochybňují tezi, že by se letadlo vracelo, dle odborníků bylo nezpochybnitelně na vektoru SID BINOL2A, protože letový plán přes tento vektor/Lazarevskoje NDB zmiňovala řídící, a tento letový plán takové stočení přikazoval.

ATC lady reported flight plan using SID BINOL 2A - in skyvector, https://skyvector.com/?ll=43.2291951...0BENLU%20BINOL

Letadlo dle letového plánu tudíž nemělo letět na jih, jak tvrdil Putinův Vyšetřovací výbor, ale naopak na východ, aby se vyhnulo gruzínsko-ázerbájdžánskému letovému sektoru/FIR , a teprve poté na jih do íránského FIR, iráckého FIR a syrského FIR.

https://www.flightradar24.com/data/a...-85041#bef9574

Stejnou východní trasou letěl další Tupolev-154/RA-85072 ve 23.10 UTC, odletěl však se zpožděním až ve 2.20 UTC.

Vyšetřovatelé Putinova soukromého Vyšetřovacího výboru přesto na tiskové konferenci tvrdili, že ve výšce 250 m letělo 6km na jih, poté se stočilo ve tvaru písmena „U“ a uletělo 4 km na sever, že rychlost byla zhruba 360 -370 km/hod., mělo údajné potíže s nabráním výšky i rychlosti, ale údaje o rychlosti stoupání z radarových dat jako důkaz nepředložili ( jelikož se letadlo zřítilo 1.600 m od břehu, vzdálenost 6.800m od začátku RWY vyžaduje průměrnou rychlost 350km/hod, aby vzdálenost uletělo za 70 sekund ( uvedli FSB vyšetřovatelé) .

Před pádem letadlo, dle vyšetřovatelů, uletělo 10km.

FSB nevysvětlila, jak mohlo letadlo zmizet z radaru 6 km od břehu - a současně spadnout do moře 1,6 km od pobřeží.

Tvrzení Putinových vyšetřovatelů, že se letadlo mělo stočit na 6km/3NM + že mělo nízkou rychlost stoupání, neodpovídá jeho letové cestě na vektoru SID BINOL2A, jak již bylo řečeno výše.

Byla nalezena jako první páska FDR či CVR ? ( Šlo o vojenské letadlo a vojenský let, který nepodléhal pravidlům ICAO o pořizování záznamů komunikace ).

Nejprve FSB úřady oznámily, že jako první byla nalezena FDR páska s technickými údaji, ale na internetu ( + v listu Komsomolskaja pravda ) se již objevila CVR nahrávka z kokpitu, která měla být ještě pod vodou, načež ruské úřady prohlásily, že pásku CVR „lokalizovaly“. Byla tedy nejprve objevena CVR páska, anebo jsou všechny transkripty na internetu jen dezinformací, které měly odvést pozornost ? Nasvědčuje tomu nebývale rychlý únik audionahrávek na veřejnost přes FSB portál Life.ru jen dva dny po zřícení .

Nejasnosti panovaly i kolem počtu černých skříněk.

Tupolev měl nejprve dle úřadů tři nahrávací zařízení, nalezeny byly 27.12.16 dvě černé skříňky ( ruské nemají radiomajáky, pátrá se po nich radary), třetí, která zálohovala obě první, byla nalezena 29.12.016, údajně byla „ velmi poškozena“.

Poté Putinovi vyšetřovatelé a ruský ministr dopravy Maxim Sokolov jejich počet zredukovali na dvě.

Recorded ATC of this flight from engine start approval till the end.

http://archive-server.liveatc.net/ur...2016-0200Z.mp3+ https://meduza.io/image/attachments/...00546NymKA.jpg

V audionahrávce, která „ unikla“ na internet a do ruských médií, je slyšitelná jen každá druhá věta, oficiální transkripty CVR či FDR nebyly zveřejněny “ ( komunikace u vojenských letů má svoje vlastní pravidla ).

Rozhovor s pilotem vede mladá řídící, zní jako rutinní konverzace, až do okamžiku, kdy pilota začnou urgentně volat.

Zajímavý je až rozsáhlejší hovor mezi třetí a čtvrtou minutou po startu, třebaže dle tvrzení Putinových vyšetřovatelů se Tupolev zřítil 70 sekund po startu, nejdříve tvrdili 2 minuty po startu ( v RF v té době po zřícení letadla vypadával internet ).

Z audionahrávky z internetu :

23.54 řídící letového provozu říká „ Vzljot razrešaju“/Let povoluji, RWY2 (?)

26.43 Soči TWR krátce zmiňuje Tupolev 85572, hlasům však nejde rozumět.

27.02 pilot ( či řídící ) klidným tónem říká „85572 rozumím „. Poté je slyšet rozhovor dalšího pilota s TWR Soči.

Od 28.56 ( o 5 minut později ) se řídící znovu, bez úspěchu, pokouší s letadlem RA-85572 spojit, nejurgentněji od 29.34. Je slyšet i další dispečerku /„Soči Tranzit“, postarší ženu, která pravděpodobně mluví s jiným letadlem.

Mladá řídící žádá, aby se spojili s APP Soči/Soči Podchod po vystoupení do 300 m/1000 stop, což neučinili.

Letadlo se zřítilo do Černého moře nedaleko místa, kde 3.5.06 spadlo s destinací Soči komerční dopravní letadlo Armavia Flight 967 (U8 967/RNV 967)/ Airbus 320-200, všech 113 lidí na palubě zahynulo – ruští vyšetřovatelé tehdy prohlásili, že pilot z psychického stresu uskutečnil řízený let do terénu, načež se s piloty, kteří letadlo navedli na kurz volného pádu, roztrhl pytel – viz Andreas Lubitz z nízkonákladových aerolinek ve vlastnictví Lufthansy Germanwings, jenž letadlo navedl na kurz se zemí 24.3.015, 150 obětí, v době, kdy BER neustoupil a trval na protiruských sankcích.

Jiné zdroje uvádějí, že letištní věž s letadlem alexandrovců ztratila kontrolu po 30 minutách od nastartování motoru, takže bylo ve vzduchu 10 minut, nikoliv 2 minuty, jak tvrdí oficiální verze. Dle polohy nalezených trosek letělo minimálně 7 minut.

Záblesk https://youtu.be/ioMm9J5mNR8

Start, let a pád letadla do moře natočil náhodný svědek (některé zdroje video zpochybnily s tím, že je natočeno ze severozápadu, zatímco letadlo se zřítilo na jihovýchodě).

Svědků z noční pláže bylo více, shodně vypověděli, že letadlo s burácejícími motory mělo problémy s nabráním výšky, stočilo se o 180 stupňů zpět k pobřeží, vyšlehl záblesk a spadlo.

Na pláži byl dokonce zraněn muž úlomkem padajících trosek, což naznačuje, že trosky byly rozmetány jako po výbuchu ( podvozek a motor byly 3 km od trupu ).

Odborníci mají podezření na časovanou nálož umístěnou v prostoru motoru letadla, či pod křídlem, s tím, že plastická trhavina mohla být k letadlu připevněna při mezipřistání v Soči.

Na trhavinu ukazují i analýzy palivových skvrn na moři.

Také bezpečnostní kamery podél pobřeží zachytily zhruba jednu vteřinu trvající záblesk,vycházející z levé části letadla (FSB portál Life.ru záblesk vysvětluje odrazem světla sočského majáku na zdi sočského přístavu ).

Ruské úřady však 29.12.16 prohlásily, že předběžná vyšetřovací zpráva explozi na palubě letadla vyloučila s tím, že poslední slova spolupilota byla : “ Veliteli, padáme“ ( FSB portál Life.ru).

Viktor Ozerov, šéf branného výboru ruského senátu, pro RIA Novosti hned po katastrofě prohlásil, že navzdory nedbalému oplocení letiště v Soči „ 100% vylučuje terorismus, protože šlo o ruské letadlo v ruském VP, ve kterém k teroristickému činu nemůže dojít„ ( viz Smolensk a PL vládní letadlo, do ruského letadla v RF nedokáže propašovat bombu ani Putin, tvrdí FSB ) ...

Od brzkého rána, kdy letadlo spadlo, se ruské weby hemžily propagandou kremelských trollů, kteří se zoufale snažili dokázat, že nešlo o teroristický útok – „ vždytˇšlo o vojenské letadlo, ke kterému civilisté nemají přístup – jen Kreml a Putinovi vojáci, kteří, uvedla agentura Interfax, letadlo po přistání střežili v nejpřísnějším bezpečnostním režimu, a „ celníci“ znovu překontrolovali náklad ( Putinův soukromý Vyšetřovací výbor zabavil všechny dokumenty,vztahujícící se k odbavení letadla).

Bylo by velkou ironií, kdyby v letadle vybuchl náklad munice, třebaže oficiálně žádný vojenský náklad do Sýrie nevezlo, jen doktorka Liza vezla jednu tunu „ léků pro děti „ - čím bylo ve skutečnosti naložené, ví jen zasvěcenci, viz můj článek Estonia, utekla posádka ještě před " nehodou " - Andrea Kostlánová, o tom, co trajekt vezl.

Z letadla a z cestujících Kreml našel jen malinké úlomky, rozseté po ploše 10km čtverečních, což nasvědčuje bombě. Cestující letěli do Sýrie oslavovovat ruské vítězství nad protiasádovskou opozicí v ruskou armádou rozbombardovaném Aleppu, s vojenským orchestrem na palubě a s příslušníky propagandistických Putinových médií.

Třeba bylo letadlo naložené „zábavní pyrotechnikou“, která explodovala ..

Další fantastické FSB scénáře https://www.rt.com/news/372130-tu154...h-malfunction/

Zatažené vztlakové klapky, které jsou součástí vztlakové mechanizace křídla, při vysunutí mění jeho geometrii (profil) a zvyšují vztlak, nezpůsobují osudnou ztrátu vztlaku, o problému s klapkami by se vědělo dříve, možná již na konci RWY, protože klapky jsou nastaveny již před startem, pokud by nefungovaly, stroj by nemohl odstartovat, tvrzení Putinových vyšetřovatelů bylo tudíž lživé.

Závadu vztlakových klapek jako první naznačil FSB portál Life.ru, jenž citoval údajná poslední slova 2. pilota, jenž zaječel „ Sakra, klapky !“, a poté ječel „ Veliteli, padáme !“, + 27.12. 016 agentura Interfax.

Závadu klapek FSB portálu potvrdil FSB ruský letecký odborník Viktor Zabolotský, a další FSB letecký expert Oleg Smirnov v rozhovoru pro vzgljad.ru.

„V důsledku jejich nevysunutí nebyl dostatečný vztlak, rychlost nestačila k získání výšky, a stroj spadl,” uvedl.

O vztlakových klapkách hovoří i zpráva BBC, která informaci vyčetla z FDR nahrávky ( některé zdroje uvádějí, že jde o chybu překladu, a že místo klapek/flaps se hovoří o slotech/slats na křídlech ), kde je věta „ nepohybují se současně „. Asymetrie klapek by mohla vyvolat problém, ale u většiny letadel se automaticky zamknou ještě předtím, než se asymetrie rozvine .

Další FSB verze :

Přetížení /překročení maximální vzletové váhy MTOW - „Svědectví a další údaje získané při vyšetřování naznačují, že letoun nebyl schopen vzlétnout kvůli přetížení nebo technické závadě, a zřítil se do moře,“ uvedl nejmenovaný zdroj ještě před analýzou dat černé skříňky pro agenturu RIA Novosti ( jelikož dle tvrzení Kremlu letadlo vezlo jen alexandrovce, bylo naopak lehké ), vypnutí palivových čerpadel ( hlavní nádrže, které napájely motory, byly plné z MOW, v Soči se plnily jen zásobníky ), selhání více než jednoho motoru, kolize s ptáky ( v noci s netopýry, s husami, či s čarodějnicemi na koštěti/ Maria Zacharová a Kellyanne Conway ) či s dronem, nekvalitní palivo, námraza ( v Soči mírně sněžilo, sníh byl mokrý, bylo nad nulou).

(12.12.85 spadlo krátce před přistáním 1 km od kanadského města Gander dopravní letadlo DC-8, zemřelo všech 256 lidí na palubě, v drtivé většině US příslušníků 101.výsadkové divize, příslušníků mírových sil na Sinaji, kteří oficiálně dohlíželi na dodržování campdavidských dohod /1978, a pod touto zástěrkovou misí měli osvobodit US rukojmí na BV, protože Oliver North/Iran Contra se obával, že US rukojmí budou zabiti v odvetu za tajnou, ale neúspěšnou zásilku raket HAWK Íránu, viz také pád letadla PanAm u Lockerbee/21.12.88, v němž mj. letěl čerstvě jmenovaný nový šéf CIA pro BV, když byl předchozí zavražděn v Libanonu ).

Oficiální verze stála na námraze na křídlech, ale média psala o žhářském zařízení na palubě letadla, viz také můj článek o generálu Sikorském Smrt generála Sikorského, záhada 2.sv.v. - Andrea Kostlánová - iDnes kostlanova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=311557.

Další záhada - proč tankovali v Soči ( v Soči se plnily jen zásobníky, palivové nádrže byly plné ), mohli letět z MOW přímo do Sýrie, vojenská letová trasa vede přes Kaspické moře + Írán/Irák, TR vojenské přelety přes své území nepovoluje, s výjimkou humanitárního nákladu.

19.12.016 touto trasou ze Sýrie letěl další Tu-154.

Let od počátku provázely komplikace, start z vojenské letecké základny Čkalovskij na předměstí MOW se opozdil, takže plánované mezipřistání na vojenské základně v severoosetském Mozdoku bylo zrušeno, oficiálně „ kvůli povětrnostním podmínkám „ s tím, že letadlo neplánovaně přistane v Soči, kde má Putin ponorku.

Stejně tak je záhadné plánované mezipřistání na ruské vojenské základně v Mozdoku, oficiálně kvůli načerpání paliva, třebaže Mozdok je od MOW vzdálený 80 minut letu (letecká základna Hmeimim ze Soči 952 km ).

Z RWY 2 vzlétlo ve 2.27 UTC, dle několika oficiálních verzí se o dvě minuty/či o 70 sekund později zřítilo do Černého moře nedaleko místa, kde 3.5.06 spadlo s destinací Soči komerční dopravní letadlo Armavia Flight 967 (U8 967/RNV 967)/ Airbus 320-200, všech 113 lidí na palubě zahynulo – ruští vyšetřovatelé prohlásili, že pilot z psychického stresu uskutečnil řízený let do terénu, načež se s piloty, kteří letadlo navedli na kurz volného pádu, roztrhl pytel – viz Andreas Lubitz z nízkonákladových aerolinek ve vlastnictví Lufthansy Germanwings, jenž letadlo navedl na kurz se zemí 24.3.015, 150 obětí, v době, kdy BER neustoupil a trval na protiruských sankcích.

Jiné zdroje uvádějí, že letištní věž s letadlem alexandrovců ztratila kontrolu po 30 minutách od nastartování motoru, takže bylo ve vzduchu 10 minut, nikoliv 2 minuty, jak tvrdila oficiální verze. Dle polohy nalezených trosek letělo minimálně 7 minut.

V den zřícení tiskový mluvčí ministerstva obrany Igor Konašenkov oznámil, že byla vytvořena vyšetřovací komise v čele s 1. náměstkem ministra obrany Pavlem Popovem.

16.1.17 nechvalně proslulý ruský Mezistátní výbor pro vyšetřování leteckých nehod/MAK ( od 10.4.010 Kreml protiprávně odmítá PL vydat trosky vládního speciálu ze Smolenska/Tu-154 ) prohlásil, že se bude podílet na vyšetřování, které za civily vedl ministr dopravy Sokolov.

Ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov prohlásil, že RF nevyřadí letadla Tu-154 z provozu.Tupolevy-154, dle BBC, spadly 39x, většinou pro nepříznivé povětrnostní podmínky či nekvalitní služby ze strany ruského ŘLP.

Některé byly sestřeleny v ozbrojených konfliktech v Libanonu, v Afghánistánu, v Gruzii.

Za ruské agrese proti Gruzii v 90.letech, kdy se Kreml schovával za jím vytvořené abcházské separatisty, jako dnes za východoukrajinské, Kreml sestřelil tři civilní Tupolevy, takže malajsijský Boeing MH17 zdaleka nebylo první civilní letadlo, které ruská armáda sestřelila.

21.9.93 v době krvavé války v Abcházii, ruská armáda ( proruští „ abcházští separatisté „) sestřelila civilní Tu-134A-3 /65893 protileteckou střelou Strela 2, když se přibližovalo na letiště Babušeri v Suchumi. Letadlo, patřící gruzínské společnosti Transair Georgia, se zřítilo do Černého moře, 28 lidí zahynulo, včetně posádky, 29 lidí přežilo.

22.9.93 ruská armáda ( proruští „ abchazští separatisté „ ) sestřelila při přistávaní gruzínský civilní Tu-154B/85163, který dopadl na RWY a shořel, zahynulo 108 civilistů.

23.9.93 ruská armáda ( proruští „abchazští separatisté „ ) raketou BM-21 Grad zasáhla další gruzínské civilní letadlo téže společnosti, Tu-134A/65501, do kterého na letišti v Suchumi nastupovali civilisté, zemřel jeden z nich.

O výše zmíněném terorismu Kremlu se mluvčí ministerstva obrany nezmínil, ale když 28.12.016 nezávislý francouzský satirický týdeník Charlie Hebdo ( vystřílený 7.1.015/12 mrtvých, pár dní před vystřílením redakce Ramzan Kadyrov v rozhovoru pro jeden ruský list prohlásil, že „ po novém roce se budou dít velké věci „ ) publikoval k tragédii několik satirických obrázků, mluvčí ministerstva obrany prohlásil, že „ takové padlé umění dokládá západní „ hodnoty „, které Evropany vedou ke zkáze „ .

19.1.17 agentura Interfax oznámila, že se při hledání trosek letadla našly i úlomky SU bombardéru Douglas A-20 Havoc/DB-7 Boston, který byl Stalinovi zaslán Rooseveltem počátkem roku 42 v rámci Smlouvy o půjčce a nájmu z roku 41, který se zřítil do Černého moře 15.11.42.

Autor: Andrea Kostlánová | pátek 12.5.2017 9:06 | karma článku: 14.64 | přečteno: 574x

Další články blogera

Andrea Kostlánová

Francouzský volební masochismus ( podzim 2016)

Thatcherismus - Margareta Thatcherová se ze svého hrobu nestačí divit. Zatímco Theresa May 5.10.016 svým projevem konzervativce morálně rozložila, když kritizovala „ neúnosná“ privilegia bohatých, bránila roli státu, „ který má

9.6.2017 v 14:12 | Karma článku: 9.53 | Přečteno: 403 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Putinovi scénář francouzských voleb nevyšel I.

Žádný francouzský prezident nezvítězil většinou hlasů ( vyjma plebiscitu z roku 02 ve prospěch Chiraka v jeho střetnutí s Jean-Marie Le Penem, parlamentní volby byly odloženy, konaly se až po prezidentských volbách ).

2.6.2017 v 13:40 | Karma článku: 12.28 | Přečteno: 502 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Kybernetický terorismus Bloodymira Putina v současné 3.sv.v.

27.2.013 náčelník ruského genštábu Valerij Gerasimov pro list VPK/vojensko-průmyslový komplex prohlásil, že „ v 21.stol. se rozdíl mezi válkou a mírem smazává, války se nevyhlašují, probíhají v míru jako války hybridní, ve kterých

26.4.2017 v 13:12 | Karma článku: 19.43 | Přečteno: 774 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Dvořák

Malé a velké prasnice na politické scéně

Ne že bych nebyl objektivní, nezávislý a vyvážený ve svých textech, zejména v soudech o předních ústavních činitelích, avšak dnes si dovolím světlou výjimku.

25.6.2017 v 8:25 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 71 | Diskuse

Zdenek Horner

Češi žádají zavedení kvót

Češi pohrozili na valném zasedání OSN, že v případě nezavedení celosvětových kvót na přejímání adekvátního počtu přírodních škůdců (kormorán, bobr, bolševník a další), zruší uznání ruskoamerické hegemonie ve vesmíru.

25.6.2017 v 2:15 | Karma článku: 8.20 | Přečteno: 468 | Diskuse

Beata Krusic

Obejmi hodného "člověka"..........

Zpráva z médií: britští vědci provádí unikátní výzkum. Vybraná místa v lese jsou naplněna škodlivým oxidem uhličitým- pro zjištění, jak přesně jsou stromy účinné při pohlcování skleníkových plynů.

24.6.2017 v 23:10 | Karma článku: 8.20 | Přečteno: 212 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Další krok v kauze ostrovů: Prezident podepsal

Ve spletité kauze egyptského předání rudomořských ostrovů Tiran a Sanafir Saúdské Arábii došlo v sobotu 24/6 k dalšímu, v zásadě ale očekávatelnému posunu.

24.6.2017 v 21:48 | Karma článku: 7.39 | Přečteno: 279 | Diskuse

Josef Nožička

Myslel jsem si, že v naší zemi mě už žádná absurdita nepřekvapí. Mýlil jsem se…

Němečtí producenti se chystají natočit film o islámu a uprchlících, který téměř jistě Českou republiku ve světě poškodí. Přesto na ni od našeho Státního fondu kinematografie dostanou dotaci.

24.6.2017 v 19:40 | Karma článku: 39.24 | Přečteno: 2164 | Diskuse
Počet článků 927 Celková karma 15.79 Průměrná čtenost 1335

Mám doktorát z mezinárodního práva a zahraničněpolitické vztahy jsou mojí vášní. Motto pro můj blog : "Take away that pudding, it has no theme." Winston Churchill

email : kostlannova@email.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.