Smolensk, nekonečné polské psychodrama

1. 01. 2013 0:40:37
Historia magistra vitae est/Historie je učitelkou života, napsal Ciceron ve svém díle De oratore, každý den nás o této pravdě přesvědčuje ... Leteckou katastrofu u Smolenska Poláci právem přirovnávají k letecké katastrofě na Gibraltaru, viz můj článek Generál Wladislaw Sikorski ( o druhý pokus se UK tajná služba pokusila koncem roku 41, ale gen. Sikorski let na poslední chvíli odřekl, letadlo se zřítilo u Lisabonu, až na třetí pokus se britské SOE/Special Operation Executive podařilo gen. Sikorského, premiéra exilové PL vlády a vrchního velitele PL vojsk, sprovodit ze světa 4.7.43

Sikorského ochranku na Gibraltaru bizarně zajištˇoval ppor. Edward Szarkiewicz, jenž Sikorského nenáviděl, a který měl přístup do jeho letadla již v Káhiře ( MI5 tak svalila vinu na Poláky ), viz také záhadný dr. Retinger, jenž všude létal se Sikorským, kromě onoho letu z Gibraltaru, a dodnes nikdo neví, pro koho vlastně pracoval ...

Prvnímu pokusu o atentát na gen.Sikorského z 21.3.41 zabránil podpluk. Kleczynski, jenž zápalnou bombu na palubě Liberator AM262 našel při letu z LON do CAN ještě včas - při letu nad Atlantikem ucítil kouř - letadlo nouzově přistálo v Montrealu, nález bomby na palubě letadla byl přísně tajnou informací ...

To, jak se UK tajná služba k podpluk. Kleczynskému poté zachovala, je klasickou ukázkou toho, jak se chovají všechny tajné služby, spojenec nespojenec, viz „Record of Interview between Mr.V. Fisher and Wing-Commander Bohdan Kleczynski z 2.7.42 /British National Archives, odtajněný v roce 07.

Bohdan Kleczynski, jenž za války létal s UK bombardéry, se po nalezení bomby stal pro anglosaské spojence vysoce nebezpečným svědkem, nejenže byl v zápětí odvolán z funkce leteckého atašé PL exilové vlády ve Washingtonu, ale Britové mu zakázali i létat ( kdyby padl do zajetí, mohl by historku o bombě vyzradit), proto z něho udělali „psychicky chorého narkomana“ , skončil na PL letecké akademii ve Skotsku, a v 3/44 zemřel při banální operaci ve věku 41 let ( utrápený Kleczynski si jistě nemyslel, že zřícení letadla s gen. Sikorským byla náhoda, konce války se proto nesměl dožít ) ...

Ve výše zmíněném „rozhovoru“ s představitelem UK tajné služby MI5 V.Fisherem , za přítomnosti svědků D.W.Fish a A.Giles, jenž zajištˇoval přepis rozhovoru v těsnopisu, se Fisher „ujištˇuje“, že podpluk. Kleczynski skutečně „věří“ své výpovědi ( UK tajná služba Kleczynského vyslýchala, jako by jej podezírala z autorství atentátu, stylem : „ Nebudu vás dlouho zdržovat, je mi jasné, že šlo jen o nehodu“ ( Fisher tím myslel, „Věřím, že jste tu bombu tam nedal sám“ ) – těmito otázkami, které Klezcynskému naznačovaly i jeho odpovědi, byl veden celý rozhovor, Kleczynski na ně odpovídal přesně ve smyslu přání pana Fishera, většinou jedním slovem „Yes“ .

Otázka :“ Ta malá bomba byla po celou dobu ukryta ve vaší kyslíkové masce, že ano „ , Otázka : „ Němci dokáží zničit letadlo při jeho nouzovém přistání pouhou pistolí, že ano ?“ Odpovědˇ“ Yes,“ Otázka :“ Ta malá bomba by se pro tento účel hodila, že ano ?“, Odpovědˇ:“ Yes.“

Fisher poté řekl:“ Četl jsem vaše hlášení o té nehodě, je úplné ? Nemáte k němu již co dodat ? Věříte mu ? Jste ohledně tohoto vašeho prohlášení v pohodě ?“

Jen odpovědˇna tuto otázku Kleczynski rozvedl ve smyslu, že „ je zcela v pohodě, a jediné co si přeje, je zase létat, nebo dělat cokoliv jiného, ale něco dělat, nečinnost jej deprimuje „ ....

Fisher výslech zakončil ve smyslu, že „ věří, že podpluk. Kleczynski neměl žádné postranní úmysly „ ...

Poslední slova Kleczynského byla, že se Britům „omlouvá“ , že jim (nalezením bomby) přidělal práci ...

Výslechy svědků ze Smolenska ze strany ruských „orgánů“ byly vedeny ve stejném sugestivním stylu jako výše zmíněný „výslech“ podpluk. Kleczynského ze strany britských „ orgánů“ , navíc výslech smolenských dispečerů byl ruskou prokuraturou zrušen, a obnoven až po devíti měsících od pádu letadla ...

Letiště Miroslawiecz 23.1.08

23.1.08 při přistání PL armádního dopravního letounu CASA C-295M na letišti Miroslawiecz došlo k havárii podobné havárii u Smolenska.

Letiště nebylo přístrojově vybaveno, byla hustá mlha, a na palubě byli vysocí důstojníci PL armády se zkušenostmi v zahraničních misích ...

Letoun během konečného přiblížení narazil do země 1.300 m před prahem přistávací dráhy, letoun shořel, všichni zemřeli.

Smolensk, vojenské letiště Severny,7.4.010

7.4.010 ve středu se premiér Donald Tusk ( s PL ministrem obrany a spravedlnosti) v Katyni setkal s Putinem, kde spolu položili věnce ( ani pro jednoho z nich nebyla společná ceremonie s Kaczynským myslitelná, Tusk s Kaczynským nemluvil, hádali se i o to, kdo z nich má právo používat vládní letadlo, proto Kazcynský nebyl na ceremonii pozván, vnutil se na ní sám s družinou svých politických spojenců ) ...

Lze jen spekulovat, co Putina přimělo, aby dorazil do Katyně, o které stále rozsáhlou propagandou, kterou pověřil své spolupracovníky, tvrdí, že „dobře, byla to NKVD, ale 22.000 PL důstojníků a intelektuálů bylo „spravedlivě“ zmasakrováno ( a jejich rodiny následně vyhlazeny v sibiřských gulazích) v odvetu za stejný počet vojáků RA, kteří zahynuli (na úplavici) v PL zajateckých táborech po PL-ruské válce z roku 1920 „ ( přizvukovala mu v listu Komsomolskaja pravda jeho „historička“ Natalia Narošnická, která uvedla, že PL zajatecké tábory byly „předobrazem nacistických“ táborů „) ...

„Skonání“ celého „dvora“ Kaczynského, jehož družina chtěla zveřejnit seznam agentů a konfidentů PL Státní bezpečnosti, likvidace specialistů na Katyň , a celého proevropského genštábu PL armády, je hmatatelným následkem.

Poté, co vysmátý Putin po svém znovuzvolení v roce 04 zakázal předávat další materiály o Katyni PL historikům, příbuzní obětí katyňského masakru podali proti tomuto rozhodnutí v roce 06 žalobu ( mnozí z nich byli na palubě letadla) – ruský gen. prokurátor, nejvěrnější člověk Putina, žalobu zamítl, v roce 08 žalobu zamítl moskevský soud, v roce 09 žalobu zamítl ruský Nejvyšší soud ...

Putin se při ceremonii v Katyni neomluvil, jak celé PL očekávalo ( to očekávalo již v 9/09 na Westerplatte, a zejména Lech Kaczynski, jenž prohlásil, že do MOW vkročí jenom tehdy, když se Kreml omluví ) ...

Putin naopak cynicky prohlásil, že „ každý zločin zůstává zločinem ( měl na mysli polské „zločiny“ )“, čímž uctění památky 22.000 popravených Poláků zcela znehodnotil, o to více, že oběti nepojmenoval „PL důstojníky“, ale jen „ obětˇmi stalinského teroru“, což odsoudili historik Andrzej Przewoznik, a Alexandr Szczyglo, šéf PL Národní bezpečnostní rady, kteří o 2 dny později zahynuli ...

Objevila se verze, že důvodem Putinovy přítomnosti v Katyni byly nálezy plynu v břidlicových horninách v PL, The Wall Street Journal 8.4.010, v den, kdy Obama jednal s Medvěděvem, uveřejnil informaci, že US experti začínají v PL s vrty, načež v 10/010 The Moscow Times tuto informaci spojily s pádem letadla ve Smolensku.

Tusk 7.4.010 přiletěl stejným letadlem, jakým o tři dny později dorazil Lech Kaczinsky ( pro něho bylo pro zvýšení bezpečnosti ve Smolensku instalováno speciální navigační zařízení, které bylo poté z letiště odstraněno) , a následujícího dne 8.4.010 tento letoun stál na ruzyňském letišti, zatímco PL premiér Tusk večeřel společně s dalšími představiteli středo/východoevropských států a s Obamou na US ambasádě ...

10.4.010 v sobotu se Lech Kaczynski, uvězněný mezi dvěma ohni, svým svědomím a svým volebním mandátem, vypravil do Smolenska s tím, že věnce položí nejen Donald Tusk, ale celá PL vláda , což bylo s ruskou stranou dohodnuto minimálně od 12/09 ( kdy byl letoun v gen. opravě) ...

Vládní letadla nacpaná vládními činiteli, mezi kterými je i hlava státu, padají jen ve špatných filmech. Přesto PL armádní speciál Tu-154MLux se zřítil v 10.41 u vsi Pečersk u Smolenska.Všech 96 osob (89 + 7 členů posádky, kpt. Arkadiusz Protasiuk (36), zemřelo.

Zemřel Lech Kaczinský a jeho manželka Marie, všichni jeho nejbližší spolupracovníci z řad ministrů a z armády, celá řada jeho poradců , zemřelo celé vedení strany bratrů Kaczynských Právo a spravedlnost, ale také 15 poslanců ze 4 parlamentních stran, 4 náměstci ministrů ...

Bývalí sousedé Kaczynských uvedli, že to byli „ skromní a slušní lidé, kteří se bavili se všemi, a všem pomáhali“ ...

Zemřel šéf Ústřední banky a Slawomir Skrzypek (46), kterého do funkce v roce 07 navrhl Kaczynski jako svého ex náměstka pro finance z varšavské radnice ( Komorowski do této funkce jmenoval Marka Belku, 10.4.010 se vláda a Ústřední banka, dekapitována o svého šéfa, rozhodly oslabit PL měnu) ...

Prof. ekonomie Marek Belka byl bizarním premiérem /04-05/, vedl vládu proti své vůli, a vrátil stranickou legitimaci Sociálně demokratické straně, která jej za premiéra nominovala (povstala z popela Komunistické strany, jejím členem je i Alexandr Kwasniewski, prezident v letech 95-05, v roce 95 byl jeho protikandidátem odborář Lech Walesa, konfident polské „StB“ - bratři Kaczynští Walesovi významně pomohli do prezidentské funkce proti jeho protivníkovi Tadeausz Mazowiecki, ale brzy pochopili, že Walesa nevede zemi pryč od komunismu, zejména nechtěl nic slyšet o lustracích ...

Zemřel i historik Janusz Kurtyka (50), ředitel Institutu národní paměti, jenž spolu s Kaczynskými prosazoval zveřejnění seznamů PL Státní bezpečnosti se jmény agentů a konfidentů, a taktéž zemřela členka Solidarity Anna Walentynowiczová, která požadovala totéž, protože patřila k „nespolupracujícím“ členům Solidarity, a o tom, jak polovina vedení Solidarity spolupracovala se Státní bezpečností, často a ochotně informovala novináře ...

Zemřel i další historik, Andrzej Przewoznik, specialista na katyňský masakr ( Jelcin odevzdal PL historikům 67 svazků ze 183 svazků, které NKVD vedla o Katyni, Putin v roce 04 předání zbylých svazků zakázal ) ...

Zemřel Alexandr Szczyglo (46), bývalý ministr obrany, v době smrti šéf Národního bezpečnostního úřadu a Kaczynského poradce, se kterým se znal již od studií v Gdaňsku (Komorowski poté jmenoval šéfem Národního bezpečnostního úřadu gen. Stanislawa Kozieje, stoupence spolupráce s Kremlem ) ...

Zemřel Wladyslaw Stasiak, exzástupce Lecha K. na varšavské radnici, ze kterého Lech K. učinil šéfa prezidentské kanceláře, a počítal se Stasiakem do funkce varšavského starosty. Stasiak krátce také řídil Národní bezpečnostní úřad – Komorowski po jeho smrti jmenoval do funkce kancléře prezidenta Jacka Michalowského, ředitele PL-US Nadace svobody.

Zemřel PL velvyslanec v MOW ...

Zemřel celý genštáb PL armády, velitelé letectva, námořnictva, pozemní armády, velitel zvláštních jednotek, a 59letý gen. Franciszek Gagor, šéf genštábu, jenž řídil mise OSN v Iráku, a na Golanských výšinách, a zastupoval PL armádu v NATO a v Bruselu.

Gagor, držitel francouzského Řádu čestné legie, zamýšlel provést radikální reformu armády.

Zemřel gen.Bronislaw Kwiatowski,operační šéf PL armády, divizní gen. Tadeusz Buk, velitel pozemních sil, divizní gen. Wlodzimierz Potasinski, velitel PL zvláštních jednotek, viceadmirál Andrzej Karweta, velitel námořních sil, brigádní gen. Kazimierz Gilarski, velitel Výcvikového střediska, aj.

Zemřel i 91letý Ryszard Kaczorowski *1919, poslední představitel londýnské exilové vlády, jenž se za komunistického temna nepřestal prohlašovat za jediného zákonného představitele Polska, a to až do 12/90, kdy se prezidentem stal Lech Walesa, tomu poté předal historické insignie PL státní moci, které po celou dobu v exilu střežil ...

Kaczorowski byl v roce 39 zatčen NKVD, a odsouzen k trestu smrti, rozsudek mu byl změněn na doživotí nucených prací na Sibiři, po napadení SU v roce 41 vstoupil do PL jednotek zformovaných generálem Wladyslawem Andersem, po válce zůstal v LON, protože ve Varšavě uchvátili moc komunisté, jejichž vládu anglosaští spojenci bez váhání uznali.

Zemřeli představitelé katolické církve, kteří měli ke Kaczinskému blízko, krutostí osudu i rodinní příslušníci obětí katyňského masakru ...

O obětech z řad rodinných příslušníků obětí katyňského masakru psal světový tisk jako o „ eternal victims „ , zemřel např. Andrzej Sariusz-Skapski (71), jehož otec Boleslaw Sariusz-Skapski byl bolševiky zavražděn ve 35 letech, při posledním setkání s manželkou a ročním synem jí ještě stačil předat svůj prsten, který poté své dceři Izabele předal Andrzej, jeho syn – Izabela Sariusz-Skapská žije v Krakowě.

Pád letadla připravil prezidentské volby o dva kandidáty, pravici o Lecha K., levici o Jerzyho Szmajdzinskiho (58), místopředsedu Sejmu, ex ministra obrany ...

Jaroslaw Kaczynski, kterého Lech Walesa a PL politolog Alexandr Smolar nazývají „ anarchistou“ , měl v letadle rovněž letět, ale Jaroslaw se na poslední chvíli rozhodl zůstat s 84letou matkou Jadwigou Kaczynskou, která již celý měsíc ležela v kritickém stavu s nemocným srdcem v nemocnici ( pravdu jí řekli až po 6 týdnech) . Proto svoji rezervaci zrušil v pátek večer.

Jadwiga Kaczynska*1926, pochází z PL šlechtického rodu Jasiewiczow s erbem Rawicz, její otec byl známý PL architekt, za okupace pracovala jako sestra v nemocnici, po válce vystudovala filologii.

Provdala se za poručíka Armiji krajowej, v roce 06 se setkala ve Varšavě s papežem Benediktem XVI .

Marta Kaczynska-Dubieniecka *32/012, dcera Lecha Kaczynského, je provdána za právníka Marcin Dubieniecki 32/012, má s ním mladší dceru Martu *07, po svém rozvodu v roce 05 s Piotrem Smuniewskim prohlásila, že tento není biologickým otcem její starší dcery Ewy * 03 ..

Jaroslaw Kaczynski má bratrance Jan Maria Tomaszewski, v PL neoblíbeného podnikatele .

Poláci řešili, zda se Marta K. stane šéfem otcovy strany ...

Kdo ještě měl letět, ale neletěl :

K odbavení se v sobotu nedostavila, aniž by rezervaci zrušila, pracovnice Prezidentské kanceláře, bývalá sekretářka Lecha Walesy Zofia Kruszynska-Gustová ...

Rezervaci v letadle zrušili :

Jan Oldakowski, ředitel Muzea Varšavského povstání

Boguslaw Sonik, europoslanec

Pawel Kowal, europoslanec, bývalý spolupracovník Lecha K.

Mieczyslaw Gil, poslanec

Arkadiusz Mularcyk, poslanec

Neuvěřitelně i komunistický gen. Wojciech Jaruzelski*1923, jenž se vyhnul všem soudům s námitkou svého chatrného zdraví ...

Celý svět se divil, že všichni letěli jedním letadlem, Poláci se komicky bránili, že jistá bezpečnostní pravidla zachovali – nechali doma premiéra a předsedu Sejmu ( prezidentského kandidáta Tuskových liberálů Bronislawa Komorowského) , jenž převzal funkci úřadujícího prezidenta ...

Do Smolenska přijeli v sobotu večer Tusk a Putin, který mu vyjádřil soustrast, prez. Medvěděv „uplakanému“ Tuskovi soustrast vyjádřil telefonicky ...

Na místě zřícení se Putin s tváří vytesanou z mramoru vrhl na Donalda Tuska, objal jej, a setřel si slzu, PL TV tento záběr poté vysílala celou sobotu (kondolenci Putina odmítl Jaroslaw Kaczynski) ...

Na místo pádu letadla dorazil i ruský ministr pro mimořádné události Sergej Šojgu.

Putin se ke zřícení letadla nikterak nevyjádřil, jen vyhlásil den národního smutku, a nařídil veřejnoprávní TV Rossija , aby v neděli večer odvysílala doposud jím kritizovaný film Katyň Andrzeje Wajdy ( do moskevských kin se však nikdy nedostal), který týž den odvysílala i TV al-Džazíra ...

Realizace nové bezpečnostní architektury v Evropě dle vizí Kremlu (tzv. Medvěděvova iniciativa) mohla konečně začít ( z vůle Obamy bylo Rusko přijato do WTO – Putin již pár měsíců po přijetí vyhrožoval v této organizaci EU ) ...

Ruská TV „N“ odvysílala sarkastický dokument o PL „Air Force One“ , letadlo, které PL bezpečnostní služby vůbec nehlídají, každý se k letadlu může přiblížit, či se dostat dovnitř, a sama tak nabídla fakt, že sabotáž mohla být připravena již na generální opravě letounu 23.12.09 v Samarském závodě Aviakor, při níž byl letoun vybaven US systémem optimalizace letu FMS, GPS ( 10.4.010 byl v GPS opomenut přepočet na WGS 84, což způsobilo odchylku z osy dráhy), a varováním před nárazem do terénu TAWS ( systém však neobsahoval model terénu v blízkosti smolenského letiště ) ...

Manželé Kaczynští byli pohřbeni v hrobce PL králů v katedrále na korunovačním hradu Wawel v Krakově, což na dva tábory rozdělené PL proti sobě ještě více popudilo, dokonce i PL církev samotnou, ale rozhodnutí učinil kardinál Stanislav Dziwisz s tím, že Kaczynski zemřel jako národní hrdina a mučedník .

Režisér Andrzej Wajda napsal proti pohřbení Kaczynských v hrobce PL králů protestní dopis v Gazeta Wyborcza ...

Církev ustoupila jen požadavkům příbuzných maršála Pilsudského, otce PL nezávislosti, že manželský pár nebude uložen do hrobky vedle ostatků Pilsudského ...

Sarkozy, Barroso, ani Obama se pohřbu 18.4.010 neúčastnili, oficiálně kvůli sopečnému prachu ( výbuch sopky 14.4.010), ale Michail Saakašvili odletěl týž den z US na pohřeb Kaczynského obyčejnou komerční linkou, a navzdory sopečnému prachu přiletěl včas ( vlakem přijel i Václav Klaus s manželkou, premiér Jan Fischer, a arcibiskup Dominik Duka ) ...

V hodinu pohřbu, místo aby podepisoval kondolenční listinu na PL velvyslanectví ve Washingtonu, Obama hrál golf ...

Při zpáteční jízdě z pohřbu zahynul při autonehodě 60letý PL biskup protestantské církve Mieczyslaw Cieslar .

Exkomunista a exprezident Kwasniewski /95-05/, jenž nesdílel politické názory bratří Kazcynských, prohlásil, že „Smolensk není Katyň, a že truchlení brzy pomine, stejně jako pominulo pro papeže Jana Pavla II „ , načež se začal rozplývat nad „ historicky dojemným činem Putina, zatímco dekapitace PL státu je jen podřadnou událostí „ , a že se již těší na „ nové rusko-polské vztahy, jsme přeci všichni Slované “ ...

Smuteční pietu narušila 2.6.010 zpráva, že 4 ruští vojáci z ostrahy letiště ( ruská verze), ukradli z kapes Andrzeje Przewoznika kreditní karty, a vybrali z nich v přepočtu desetitisíce korun, taktéž peníze vybrali z kreditní karty zemřelé náměstkyně ministra spravedlnosti Alexandry Natálie Swiat, a několika dalších, což Putin přiznal až o týden později, kdy vstřebal „opovážlivost“ PL strany, že aféru rozvířila na veřejnosti ...

Nebyli však zatčeni, jen zadrženi ( peníze prohýřili ve smolenských putykách, obětem zmizely i šperky, které nikdy nebyly vráceny), což potvrzuje verzi PL strany, že nešlo o vojíny z místní ostrahy, ale o 4 důstojníky jednotek ministerstva vnitra OMON, což Putin a ministr vnitra rázně popřeli, načež putinovský tisk pranýřoval „ rusofobii“ Poláků ...

V 3/012 se delegace varšavských radních vypravila do Smolenska, aby s městem podepsala dohodu o spolupráci, zastavil je místní rolník, a pochlubil se, že má doma kus letadla + pytle s hadry obětí. Kus letadla prý koupil od sběračů kovů.

I jiní místní lidé, kteří na místo dorazili jako první, si rozebrali věci cestujících.

K neštěstí opožděně dorazily zásahové jednotky, novináři na místo zřícení nesměli.

Rusové nedovolili PL lékařům identifikovat těla , stejně jako při Dubrovce a Beslanu ( viz moje články Dubrovka a Beslan), která byla odvezena k identifikaci do MOW, úlomky letadla se převážely do leteckého závodu ve Smolensku, ale celých 6 měsíců zde byly ponechány na pospas povětrnostním vlivům ...

PL ministryně zdravotnictví Ewa Kopacz prohlásila, že Rusové při hledání ostatků zryly celé místo dopadu do hloubky jednoho metru, v přepisu Sejmu bylo její prohlášení změněno na :" Při každém nalezení části těla bylo místo zryto do hloubky 1 m" ...

Podle PL velvyslance v MOW Jerzy Bahra se podařilo identifikovat těla Kaczynských až jako poslední, proto byli převezeni do Varšavy „ se zpožděním“ ...

Poláci začali pochybovat, kdo vlastně v rakvích leží, když 20.12.010 Jaroslaw Kaczynski prohlásil, že „ pochybuje, že ve wavelské hrobce v Krakově jsou uloženy ostatky jeho bratra “ ...

Jaroslaw Kaczynski, kterého jeho odpůrci za toto prohlášení označili za duševně chorého, uvedl, že „ identifikoval tělo svého bratra uprostřed úlomků letadla na místě zřícení, ale že tělo, které rodině bylo ukázáno při pohřbu, jeho bratr nebyl, navíc tělo bylo navlečeno do generálské uniformy „ ...

Podle bleskových závěrů „společné“ vyšetřovací komise na palubě nedošlo ani k výbuchu, ani k požáru, po pádu letadla však cestující na zádi letadla shořeli, a nemohli být identifikováni, např. Marie Kaczynská v době pádu neseděla na svém sedadle vedle manžela, ale seděla v zadní části, proto jí identifikovali jen podle prstýnku ...

V 9/010 našla na místě katastrofy výprava PL motorkářů lidskou čelist, a počátkem 10/010 Rusové zadrželi PL novináře, kteří vnikli do uzavřeného prostoru ...

Až do léta 011 PL vyšetřovací komise nedostala od Rusů zprávy o pitvách obětí, podle stoupenců Kaczynského z důvodu, že při pitvách by se prokázalo protržení ušních bubínků obětí, způsobené výbuchem, v létě 011 dostali Poláci od Rusů jedinou zprávu o pitvě ministra Wassermana, která dokladovala, že ušní bubínky neměl protržené ...

Smolenské letiště Severny je bývalým vojenským letištěm, nevybavené pro civilní dopravu, zejména se spekulovalo, zda byl na letišti přístrojový naváděcí systém (vojenská obdoba ILS), ale prezidentské letadlo stejně nemělo potřebnou výbavu.

Už při přípravách akce v 12/012 ruská strana varovala Poláky, že letiště není kvalitně vybaveno ( z Varšavy do Katyně vede dálnice, 800 km) , a že by prezidentské letadlo mělo přistát na letišti v 250 km vzdáleném Brjansku, což náměstek ministra zahraničí Andrzej Kremer a tajemník Rady památek bojů Andrzej Przewoznik odmítli, takže se v 3/012 uskutečnil technický let na zkoušku, a letiště bylo shledáno vhodným, což bylo 5.4.010 potvrzeno pro minimum dohlednosti 1.000 m a rozhodnou výšku 100 m ( minimální výška nad letištěm, na kterou může pilot klesnout, a pokud v této chvíli nemá vizuální kontakt s přistávací dráhou, musí ihned zahájit proceduru nezdařeného přistání, mj. zahájit stoupání ) ...

Krátce před přistáním se počasí prudce zhoršilo, zda samo od sebe či v důsledku příslušného knowhow ruských expertů, není známo, ale letiště bylo zahaleno do husté mlhy ( server WikiLeaks zveřejnil v 3/012 informaci od jistého soudruha z KGB, že Rusové chtěli Kaczynského letadlo „odklonit“ , aby Kaczynski pietní akt v Katyňi zmeškal ) ...

Údajně kvůli mlze byl odkloněn ze smolenského letiště ruský vládní letoun Il-76, který měl na letišti přistát krátce před příletem Poláků, a kterému se podle oficiálního tvrzení nepodařilo přistát ani na druhý pokus ( PL verze tvrdí, že k žádnému prvnímu ani druhému pokusu nedošlo, ale rovnou mu bylo zakázáno na letišti přistát), přesto zde ve stejnou dobu 60 minut před příletem PL Tupoleva-154 přistál PL vládní speciál Jak-40 s PL novináři, který Rusové překvapivě neodklonili ...

Ruská MAK nikdy Millerově komisi neodpověděla na oficiální dotaz, zda vojenské letiště vydává povolení k přistání, nejsou-li splněna povětrnostní bezpečnostní minima + jak má být chápana věta smolenského řídícího „posadka dopolnitelno“ /landing to be advised = povolení k přistání bude vydáno později/prozatím není vydáno, + jak je možné, že bylo vůbec vydáno povolení k pokusnému přiblížení za daných meteorologických podmínek ...

Dispečer podle oficiální verze tvrdil, že jej odklonil, ale posádka přistála svévolně, kpt. Jaku tvrdil, že mu dispečer žádný příkaz k odklonu nedal, zatímco palubní ing. Remigius Mus tvrdil, že ruský dispečer jim povolil bez ohledu na hustou mlhu snížit letovou hladinu na 50 m, a stejně tak letadlu Kaczinského – Maciej Lasek z PL Millerovy komise, a vojenští prokurátoři generálové Krzystof Parulski a Lech Majewski v souladu s ruskou verzí tvrdili, že kapitán Jaku při „ilegálním“ přistání, kdy neposlechl nařízení smolenského dispečera, porušil bezpečnostní pravidla pro přistání, a zahájili proti posádce Jak-40 trestní řízení ...

Po zveřejnění závěrů vyšetřovací komise Sejmu v 9/012 (pád zavinily 2 výbuchy v letadle), které byly shodné s tvrzením palubního ing.Muse z JAK-40, ing. Remigiusze Mus (42), klíčového svědka tragédie, jenž si vyposlechl celý rozhovor i mezi smolenskou věží a PL posádkou Tupoleva, našla manželka 29.10.012 oběšeného ve sklepě jejich bytu na předměstí Varšavy, údajně trpěl depresemi, když po zrušení 36. pluku nemohl najít práci, nicméně PL ministr vnitra Jacek Cichocki uvedl, že „ Mus ve všech svých svědeckých výpovědích zpochybnil závěry ruské vyšetřovací komise MAK, protože trval na tom, že ruský dispečer povolil bez ohledu na hustou mlhu snížit posádce obou letadel letovou hladinu na 50 m „ , zatímco ruská oficiální verze , a všechny oficiální dokumenty, uvádí „ na 100 m“ , a také tvrdil, že před pádem letadla slyšel dva výbuchy (v 1/012 se po tiskové konferenci střelil do hlavy vojenský prokurátor z Poznaně Mikolaj Przybyl, jenž se také podílel na vyšetřování) ...

Letadlo s Kaczynským vzlétlo z varšavského letiště Frederika Chopina v 7.27 se 17 minutovým zpožděním na trasu dlouhou 800 km převážně vzdušným prostorem Běloruska s očekávaným příletem v 10.42, zřítilo se však v 10.41 ( Poláci tvrdí, že o 15 minut dříve) ...

V 8.20 vstoupila posádka do ruského vzdušného prostoru, o několik minut později začala posádka manévr klesání, a v zhruba 500 metrové výšce stroj letiště obletěl, aby mohl přistát z východní strany, komunikace s ATC Minsk a MOW probíhala v AJ, s dispečery ze Smolenska v ruštině ...

První informaci o nedostatečné dohlednosti ve Smolensku obdrželi piloti od ATC Minsk, po navázání spojení s dispečerem ve Smolensku v 10.23.30 obdrželi podle oficiální verze informaci o mlze bránící přistání, a „doporučení“ přistát na záložním letišti v Minsku (320km) či ve Vitebsku .

Podle ruských leteckých předpisů dávají ruští řídící zahraničním pilotům údajně jen doporučení, navíc vojenští řídící nedávají závazné příkazy civilním pilotům ...

Navzdory tomuto tvrzení ruské strany, žádný letištní dispečer by takové „ doporučení“ nevydal – letiště je budˇotevřené nebo zavřené .

Posádka měla na letovém plánu zapsané jako záložní letiště Minsk/Vitebsk, přesto zde Úřad pro ochranu vlády/BOR nezajistil logistiku - nikoho, kdo by téměř stočlennou delegaci odvezl ke katyňskému památníku.

BOR, který v tomto případě spolupracoval s FSB, která bezpečné přistání a odvoz prezidenta do Katyně měla zajistit, vinu hodil na 36.letecký pluk, že mu nic o záložním letišti neřekl , mluvčí 36. pluku Robert Kupracz prohlásil, že není povinností 36.pluku BOR informovat ( PL vláda zrušila vládní letku, a přepravuje se PL aeroliniemi/LOT ) ...

Důstojníci z BOR poté veškerou vinu 28.4.010 hodili na pilota s tím, že „ ještě před odletem se kpt. rozhodl, že přistane jen a jen u Smolenska „...

Kapitán letadla podle oficiálního tvrzení toto doporučení nerespektoval ( velitel výcviku PL vzdušných sil gen. Anatol Czaban uvedl, že bez ohledu na výsledek by se každý pilot pokusem o přistání za daných meteorologických podmínek vystavil trestnímu stíhání, takže nerespektovat doporučení by si nikdo nedovolil.

Navíc již před vyplněním Letového Plánu, ve kterém musí uvést i náhradní letiště, je posádka informována o očekávaných povětrnostních podmínkách na trase a na letišti své destinace v očekávané době svého příletu - žádný kpt. letadla, i kdyby věděl, že jej za to vyhodí, by si nedovolil přistát s takovými prominenty na palubě v nevhodných povětrnostních podmínkách, třebaže by měl zapnuté všechny tři palubní autopiloty, které by mu umožnily plné automatické přistání, viz odmítnutí přání Kaczynského při přistání v Tbilisi ...

Podle oficiálního ruského tvrzení kapitán nereagoval ani na “ opakovaná varování PL posádky z Jak-40, že mlha houstne“ , a rozhodl se přistát ( PL závěrečná vyšetřovací zpráva z 7/011 však tvrdí, že neměli v úmyslu přistát, na což tvůrci ruské závěrečné zprávy pronesli, že „ neví, z čeho tak PL experti usuzují „ ( „neměli v úmyslu přistát poté, co zjistili, že jim smolenští dispečeři dali nesprávné výškové údaje „) ...

Poláci tak mohli naznačovat, že pádem letadla nemusela být nízká výška, ale výbuch na palubě, či sestřelení ...

Každé tvrzení, že příčinou pádu letadla byla malá výška, je podezřelé samo od sebe, a naznačuje, že nešlo o nehodu, protože pravidla o povětrnostních minimech a minimální rozhodné výšce nejsou flexibilní, ale kategorické povahy, která se nepřekročují ...

Tvrzení ruské závěrečné zprávy ( a některých členů PL vyšetřovací komise, mj. Laseka ), že tato minima PL posádka překročila ( nepřekročili ji, výšku jen „ dosáhli“ ) „ úmyslně“ , je absurdní, a navozuje jediné vysvětlení – smolenští řídící při sestupu letadla uvedli PL kapitána v omyl ohledně skutečné výšky letadla, a nemění na to nic skutečnost, že podle statistik je lidský faktor příčinou většiny leteckých nehod, takže vtip o posádce budoucnosti je jen napůl vtipem – „ Pilot bude nahrazen psem domácím, kdy úkolem pilota bude krmit psa, a úkolem psa bude zabránit pilotovi, aby se čehokoliv dotýkal“ ...

Lasek, jenž se pod PL vyšetřovací zprávu podepsal, ji asi nečetl, protože prohlásil, že piloti navíc na vzniklou situaci vůbec nezareagovali, zatímco PL zpráva tvrdí, že „ piloti na situaci zareagovali“ , protože v poznámce pod čarou je uvedeno, že „ slova „ jdeme na druhý pokus „ je nutno vztahovat na první čtení výšky 100m (barometrické), protože je fyziologicky nemožné, aby to byla reakce na finální čtení výšky 100m“ ...

PL letecký „expert“ Maciej Lasek v 12/012 v jednom rozhovoru s PL novináři prohlásil, že minima pro posádku Tupoleva u Smolenska byla „ 1800m x120m, třebaže jako člen Millerovy komise podepsal závěrečnou zprávu, ve které se shodně se zprávou MAK uvádí, že minima byla 1.200 mx 100m ...

Posádka podle ruské verze požádala o pokusné přiblížení, což jí dispečer povolil, a při třetí (předposlední) zatáčce zopakoval, že při dosažení výšky 100 m musí okamžitě provést manévr nezdařeného přiblížení. Povolení k přistání podle oficiální verze nevydal s tím, že přistání případně povolí později .

Dispečer podpluk. Pavel Pljušin zahájil radarové navádění, ale posádka podle jeho verze nereagovala ( Pavel Pljušin : „Odmlčela se, nehlásila výšku ani manévrování, asi proto, že neuměla rusky „ - na otázku PL serveru tokfm.pl, zda měl dispečer informace o výšce letadla, odpověděl, že žádné neměl ) ,tak pouze na radarové obrazovce sledoval konečné přiblížení letounu, a informoval posádku o vzdálenosti.

Piloti prudce klesali mlhou ( rychlost klesání byla dvojnásobkem povolené rychlosti, ale právě prudké klesání nad nejhlubším místem v údolí, které přelétávali, je podle expertů „ zarážející “, tj. zarážející je, že se rozhodli snížit prudce výšku právě nad údolím – letiště a dráha jsou na vyvýšenině, takže na konci údolí se ocitli ve výšce osmi metrů ( záhadou oficiální verze je, jak se letadlo přepnuté na autopilota, mohlo tak propadnout, ruská MAK tvrdí, že kurz letounu byl sice řízen autopilotem, klesání však ručně ovládal kapitán „Blb“, jenž „ vědomě pokračoval v klesání pod povolenou výšku“ ...

Obvykle se nad údolím létá ve výšce 30-60 m, ministr pro mimořádné události Sergej Šojgu uvedl, že „nad údolím letěli nejen nízko, ale i s odchylkou 50 m ve špatném směru“ , přičemž oficiální verze, aby „vysvětlila“ neuvěřitelně nízkou výšku letounu, tvrdí, že „ kapitán „Blb“ nevěděl, že u letounu, který pilotuje, při automatickém letu při přechodu z klesání rychlejšího než 6m/s na vodorovný let dochází k výraznému prosednutí (ztrátě výšky) až o 50m ...

Kolem autopilota panují další záhady, oficiální verze měla co dělat, aby jednání pilota uvedla v soulad s technickými podklady ...

Pokud jde o let ve špatném směru, mluvčí vojenské prokuratury pluk. Zbigniew Rzepa informoval, že PL prokuratura požaduje na ruské straně, aby vysvětlila, proč se manipulovalo s osvětlením ranweje smolenského letiště ...

Vojáci hned po havárii měnili žárovky, což zachycují fotografie.

Ve vzdálenosti přibližně 2.4 km od prahu dráhy, dosáhli výšky 100 m ( záhada : letadlo „viselo“ na této výšce 10 sekund) , přesto pokračovali v rychlém klesání ve zvedajícím se svahu, navzdory tomu, že navigátor por. Artur Zietek (32), a druhý pilot varovali, že byla dosažena minimální výška ( navigátor však podle oficiální verze hlásil výšky nikoliv barometrické, ale z rádiovýškoměru s nesprávně nastaveným alarmem 60m, a někdo, podle ruské verze navigátor, během konečného přiblížení přepnul digitální výškoměr kapitána na standardní tlak, což způsobilo chybu asi + 165 m, kapitán „Blb“ si podle ruské verze nevšiml rozporu mezi digitálním a analogovým výškoměrem ), a že systém TAWS /radiovýškoměr 3x varoval před blízkostí terénu, a to i signálem Pull up – teprve těsně před střetem s větvemi stromů se kapitán podle ruské verze snažil nabrat výšku ...

Za bezprostřední příčinu pádu ruský MAK označil to „ že posádka nesledovala tlakový výškoměr, a naprosto nereagovala na varování TAWS „ zvednout nahoru, zvednout nahoru „ ...

PL edice US časopisu Newsweek z 7/011 převzala „úsudek“ ruského experta ministerstva obrany Viktora Timoškina, že „ PL piloti prošli ledabylým výcvikem“ , protože piloti pár vteřin před pádem se pokusili zapnout zařízení pro automatický odlet na druhý okruh/přerušení přistání, ale posádka jej předtím neaktivovala, protože neprošla patřičným školením takže letadlo na zmáčknutí tlačítka nereagovalo, přisadil si letecký „expert“ Tomasz Hypka ...

Millerova komise v PL závěrečné zprávě však uvádí, že „ nemohla zjistit, zda posádka skutečně knoflík auto odletu zmáčkla, či zda systém auto odletu fungoval, protože takovou informaci palubní záznamy nezaznamenávají „ ...

Palubním mechanikem byl prap. Andrzej Michalak (37), byly zde 3+1 stewardky.

K čemu asi se vztahuje prohlášení druhého pilota v 10.40.49,2 „ V normě.“ ?

V 10.40.55 výška 20 m, záhadně stále nic neviděli ...

V 10.40.56.6 systém TAWS poprvé varuje :“Naberte výšku!“ (stále nic neviděli)

V 10.40.58.6 systém TAWS podruhé varuje :“Naberte výšku!“ ( stále nic neviděli)

V 10.40.59.3 je údajně slyšet, jak stroj zavadil o stromy, v 10.41.00.3 piloti poprvé křičí „ Kur ..!“

V 10.41.00.5 TAWS potřetí varuje :“Naberte výšku! “

V 10.41.02.0 dispečer podle oficiální zveřejněné nahrávky žádá o přerušení přistávacího manévru, a pokus o nové přiblížení.

V 10.41.02.7 piloti podruhé křičí „ Kur ..! „ ...

Z hlasového záznamu vyplývá, tvrdí oficiální verze, že si piloti do poslední chvíle vůbec neuvědomovali, že letí kriticky nízko, uvědomili si to až v momentě, kdy spatřili těsně před sebou les. Pilot chtěl letadlo zvednout, ale měl na to jen 5 vteřin do doby, než se utrhlo křídlo, po jeho utržení byl stroj posledních 6 sekund nad zemí již neovladatelný, protože rozdíl vztlaků mezi pravým křídlem a levým pahýlem způsobil samovolnou rotaci okolo podélné osy stroje – kdyby se mu letadlo podařilo zvednout, mohl přistát na břiše, a lidé na palubě mohli přežít ...

Příčiny katastrofy je nutno hledat v odpovědi na otázku, proč se stal letoun neovladatelným ...

Letoun, letící před pádem asi 180m/s = 650km/hod, lámal tenčí větve v dráze letu, poté však bylo levé křídlo odlomeno kmenem břízy, letoun se naklonil doleva, začal se otáčet kolem vlastní osy, doleva vybočil z osy dráhy, přeletěl silnici a dopadl tvrdě na záda v areálu letiště 150 m vlevo od osy přistávací dráhy .

Při dopadu v 10.41.05.4 došlo k odlomení ocasu, k úplné destrukci trupu, a na několika místech ke vznícení letem ve výšce podchlazeného paliva.

Podle prof. Nowaczyka, leteckého experta komise Sejmu, zprávy MAK a Millera zatajily údaje z TAWS 38, které jasně dokladují, že letadlo nemohlo dekapitovat „slavnou“ břízu, a tím si ani odtrhnout levé křídlo, protože v té době bylo ve zcela jiné výšce a na jiném místě ( asi 40 m od ní) ...

Dokládá to Příloha 4 k Millerově zprávě : „V době varování TAWS38 bylo letadlo ve výšce 41.56 stop rádiové-12.56 m, barometrické 670.29 stop-204.3 m. Od 204.3 m odečteno 168 m, což bylo převedeno do jednoho z výškoměrů ve FMS. Druhý blok se správným čtením není zachován. 204.3 mínus 168 = 36.3 m nad prahem ranweje, údaj, kterým byl stanoven barometrický tlak (po přistání by měl být nulový) = 257 m výška země v době TAWS38 varování je zhruba 250 m nad výškou moře. TAWS varování zaznělo, když letadlo bylo 38 ve výšce 43 m nad zemí.

Podle MAK+ Millera ve stejnou dobu dekapitovalo břízu, protože podle nich letělo o 35 m níže (bříza je v nadmořské výšce 248 m, ve výšce dekapitace je 6 m =254 m nadmořské výšky. TAWS38 ukazuje, že letadlo v té době bylo ve výšce 257 m nad mořem (nastaveno na nulovou výšku ranwejového prahu) + 36.4 m (údaje displeje TAWS) = 293 m geometrické výšky.“

Scénář s břízou je i obtížné si představit. Žádný člen Millerovy komise, ani mediálně prostořeký pan Wood , „ zádrhel TWAS38 “ veřejně nekomentovali, a ani jeden z objemného seznamu novinářů nežádal o vysvětlení „ problému TWAS38 “ oficiální verze s břízou ...

Obě komise ve svých zprávách použily amatérské fotografie s dekapitovanou břízou, které byly pořízené až 13.4.010 ( Amielin své fotografie pořídil až tři dny po zřícení letadla, třebaže žije poblíž letiště ) amatérským fotografem, jenž je dvorním fotografem ruských Spetznaz, bývalým novinářem Sergejem Amielin.

Profesor Nowaczyk poukázal na to, že fotografie Amielina dotyčné dekapitované břízy ( MAK se ani nenamáhala přeměřit si skutečný průměr jejího kmene, který odhadla na 30-40 cm ) byla ke zprávám přiložená, aniž by ji analyzoval odborník se znalostmi o vzdálenosti, úhlu v poměru k trajektorii letadla, apod.

Amielinovy amatérské fotky byly podkladem i pro rekonstrukci poslední fáze letu ruské i PL zprávy, třebaže údaje ze záznamů černých skříněk nesouhlasí ani s fotografiemi, ani se závěry MAK/Millera ...

Amielin vystupoval na internetu jako „ nestranný nezávislý“ vyšetřovatel s rozsáhlými kontakty na ruské tajné služby všeho druhu, což mu v roce 09 umožnilo natáčet přísně tajné manévry jednotek Spetznaz za ministra vnitra Rašída Nurgalijeva.

Neshoda času zřícení

Poláci později prohlásili, že k pádu letadla došlo o 15 minut dříve, než tvrdí oficiální verze, neshodu v technických údajích MARS záznamníku, kdy se letadlo přesně zřítilo 10.41.05.4, ATM-QAR záznamníku 10.41.04, a kdy byly padajícím letadlem přetnuty dráty elektrického vedení 10.39.35 ani jedna zpráva nevysvětlila ...

Rusové první informaci o zřícení letadla vypustili do éteru v 11.14 minut.

Trosky byly rozptýlené na ploše o délce několika set metrů , část se jich zaryla do hlíny. Oblast pádu dosahovala rozlohy 700 metrů čtverečních, ke 14.4.010 se podařilo shromáždit 50% trosek ( mnohé z nich odvezli do sběru místní sběrači kovů) .

Hlavní vojenský prokurátor Parulský odmítl odpovědět na dotaz, zda cestující věděli, co se děje, PL prokurátor Zbigniew Rzepa novinářům 14.4.010 sdělil, že hlasové záznamy obsahují jen komunikaci mezi piloty, a to ve třech jazycích v AJ, ruštině a v polštině, a že závěr pásky je dramatický.

Lech Kaczynský 30 minut před pádem letadla volal bratrovi, že všechno jde podle plánu ...

Pluk. Rzepa vyloučil, že by se piloti pokusili o přistání několikrát, což potvrdila i šéfka ruského mezivládního leteckého výboru MAK Tatjána Anodinová .

Německý tisk z radosti, že se svět zbavil Kaczynského, se rozepisoval o tom, jak přátelsky začalo společné rusko-polské vyšetřování, a jak jsou ruské orgány „vstřícné, upřímné, a nic nefalšují“ ( jakmile zájmy BER a Kremlu na Visle nebudou shodné( NordStream), svět to pozná přes roztržku Komorowského s Tuskem ) ...

V 12/010 dcera jedné z obětí promluvila v europarlamentu o tom, jak ruská strana s PL vládou nespolupracuje, načež jí litevský delegát Vytautas Landsbergis varoval, „ aby byla opatrná, protože nepohodlní svědci mívávají dopravní nehody“ ...

Ruskou vyšetřovací komise zastřešil samotný Putin, ministr pro mimořádné situace Sergej Šojgu (toto ministerstvo zahlazuje stopy v průběhu choulostivých vyšetřování), a nechvalně proslulý Alexandr Bastrykin, šéf vyšetřovatelů Generální prokuratury, jenž se podílel na všech Putinových „kauzách“ .

Tusk na úkor zájmů PL přistoupil na Putinův návrh, že vyšetřování povede MAK/mezistátní, nikoliv mezinárodní letecký výbor, třebaže vyšetřování mělo probíhat podle PL-ruské dohody o vojenském letectví z roku 83, která by PL umožnila nahlížet ruským vyšetřovatelům do karet ...

PL komisi vedl ministr vnitra Miller/Millerova komise, celkem 34 lidí, 17 vojáků a 17 civilistů z aerolinek,Správy letištˇ, z univerzit v Gdaňsku a z Varšavy, + ze Státní komise pro vyšetřování leteckých nehod ( byl v ní i jistý pan Wood, či Wieslaw Jedynak, kteří horlivě odkývali ruskou verzi) .

Polská vojenská prokuratura vedla „samostatné“ vyšetřování – ani její složení nevzbuzuje důvěru :

Šéf vojenské prokuratury Krzysztof Parulski a gen. prokurátor PL Andrzej Seremet ( Seremet spolupracoval s ruskou a běloruskou prokuraturou při chytání disidentů, za což se Tusk se Sikorským museli v roce 011 EU omluvit, a posléze vyhodili všechny, kteří se na „právní pomoci“ podíleli, avšak hlavní viník Seremet zůstal, věděl o Smolensku) .

V PL komisi byl mj. i letecký ing. Maciej Lasek*1967, od roku 012 zástupce Edmunda Klicha, před ním byl zástupcem Klicha pluk. Miroslaw Grochowski, Lasek vyšetřoval i kauzu Miroslawce ...

Obě komise potvrdily, co jejich experti tvrdili již druhý den po zřícení letounu, že piloti prezidentského letadla TU-154 se dopustili „závažných amatérských chyb“ , nedbali výstrah dispečera ( ruská zpráva za hlavní důkaz pokládá, že šéf smolenských dispečerů pluk. Krasnokutský prohlásil:“ PL letadlo startuje, musíme jim dát vědět, že padla mlha“ ), nedodrželi postupy, a třebaže je o příliš nízké výšce informovaly i palubní systémy včasné výstrahy, pochopili závažnost situace neuvěřitelně teprve tři vteřiny před pádem ...

Piloti byli amatéři, nebyli vycvičeni na přistání v mimořádných podmínkách, navigátor s nedostatečným počtem nalétaných hodin navíc seděl v letadle poprvé po 5 měsících ( to samé prohlásili ruští „experti“ o posádce Tu-154, který se zřítil do ukrajinských vod Černého moře 22.8.06, všech 170 osob na palubě zahynulo, Ukrajina prohlásila, že jej sestřelila ruská raketa, ale také ruské aerolinky Rossia provozované petrohradskou společností Pulkovo Aviation Enterprise, se 20.2.07 ostře ohradily proti „ lživým“ závěrům vyšetřovací komise) ...

Nevěrohodná je i zpráva plná záhad stejného ruského Mezistátního leteckého výboru MAK o příčinách havárie Jaku-42 s hokejisty na palubě ze 7.9.011 , pásky z černé skříňky prý nic „nenapověděly“, letadlo po startu vzletělo až 400 m za ranwejí, dosáhlo výšky jen několika metrů, naklonilo se doleva, dopadlo při rychlosti 230km/hod 2.5 km od letiště v Jaroslavi na břeh řeky Volhy, a shořelo) ...

Podle ruské verze Poláci neměli k přistání povolení, podle PL oficiální verze „ vůbec přistát nechtěli “ (druhým pilotem byl mjr. Robert Grzywna ( 36 ) ....

Podle smolenského dispečera Pavla Pljušina, jenž s pilotem mluvil jako poslední, komunikace s letištní věží byla vedena v ruštině, piloti rozuměli rusky, ale měli problémy správně přeložit letová data, poté se odmlčeli - po této informaci, kterou novinářům z ruského serveru Life News poskytl v den katastrofy jako jediný, se Pavel Pljushin na 5 měsíců „ ztratil“ ...

Vypátrali jej reportéři PLTVN v jednom ze smolenských sídlištˇ- řekl jim jen , že udělal „ všechno, aby k tragédii nedošlo“ s tím, že až do skončení vyšetřování již nepromluví ...

Jeho informaci o „jazykové bariéře“ jako příčině pádu letadla papouškoval v listu Komsomolskaja pravda penziovaný pluk. Anatolij Muravjev, jenž prohlásil „ Pilot se styděl přistát na záložním letišti, tak raději poslal na onen svět všechny na palubě“ ...

PL média a PL rozhlas tuto verzi popřely s tím, že „ kapitán podle svých kolegů, mj. Bartosze Stroinského, mluvil rusky plynně, a na smolenském letišti o tři dny dříve přistál s premiérem Tuskem, kdy se s letištní věží bez problémů rusky domluvil ...

To nakonec potvrdil i dispečer Pavel Pljušin, jenž o dva dny později, 12.4.010 ́ruským vyšetřovatelům, za přítomnosti PL vojenského prokurátora Ireneusze Szelagy, sdělil, že posádka ruštinu ovládala, a všemu rozuměla.

PL rozhlas v 1/011 uvedl, že PL vyšetřovatelé nevylučují verzi, že vina leží na ruském dispečerovi, jenž piloty uvedl v omyl o vzdálenosti a výšce letadla (když Poláci v 1/011 uvedli, že mají důkazy, že smolenští dispečeři posádku při sestupu špatně naváděli, Rusové tvrdili, že smolenské letiště „mělo rozbitý radar“) ...

To samé uvedl PL ministr vnitra Jerzy Miller*1952, oficiálně nezávislý, avšak do funkce ministra jmenovaný Tuskem v 10/09. Miller v 8/011 uvedl, že „ lze dokonce říci, že informace smolenského řídícího byly zavádějící, protože posádka si vůbec žádných chyb vědoma nebyla, a celou dobu se domnívala, že je na přiblížení na správné sestupové ose “ ....

Ruská vyšetřovací komise tvrdila, že velitel PL letectva gen. Andrzej Blasik měl v krvi 0.6 promile alkoholu, což prý svědčí o tom, že byl z Lecha Kaczynského ve stresu, a podle oficiálních (ruských) nahrávek byl v kokpitu až do zřícení ( přítomnost „vysokého důstojníka v kokpitu“ přispěla podle odborných posudků ruských psychologů k nehodě „ ( podle ruských analýz palubního záznamníku „ PL vysoký důstojník“ tři minuty před pádem říká „ Naštve se, jestli ještě ...“ - o rok později média psala : tři minuty před pádem pilot říká :“ Zabijí mne, když nepřistanu“ ...) ...

S tímto bodem ruské zprávy Millerova závěrečná zpráva ( předběžná ze 14.7.010 informaci nevylučuje) nesouhlasí.

Přítomnost Blasika vylučuje expertíza polského IES/Institutu Expertyz s tím, že ruská zpráva mu připisuje výroky druhého pilota ...

Druhým mužem v kokpitu byl Mariusz Kazana, šéf diplomatického protokolu PL zamini, který na informaci kpt., že nepřistane ( 15 minut před zřícením) , prohlásil, „ pak máme problém“ , a vrátil se do kokpitu za několik minut s tím, že Kaczynski „ ještě nerozhodl“ ( oficiálně zde zůstal až do zřícení), a podle ruské zprávy za dalších 5 minut letuška kpt. informovala, že je „ paluba připravena na přistání“ ...

Ruská komise MAK se dokonce zabývala úvahami „ Kdo letadlo skutečně pilotoval “ , tázala se 19.5.010, „ Je možné, že podnapilý a arogantní gen. Blasik“, prohlásil s vážnou tváří expert ruského ministerstva obrany Viktor Timoškin listu Komsomolskaja Pravda ...

Tezi o tom, že Lech Kazcynski kapitána vystresoval k přistání, propagoval z vůle komunistů první postkomunistický prez. Lech Walesa, konfident Státní bezpečnosti, s tím, že v podobných situacích se postup řeší s kapitánem mimo dosah mikrofonů černé skříňky ...

Avšak Arkadius Protasiuk se nebál Kaczynskému odporovat, jak svědčí jeho let v pozici druhého pilota ze dne 12.8.06.

Lech Kaczynski letěl 12.8.06 za bojů o Abcházii podpořit do Tbilisi Saakašviliho, při tomto letu odmítl kpt. letadla Grzegorz Pietruczuk za souhlasu druhého pilota, kterým byl Arkadiusz Protasiuk , riskovat, navzdory přání prezidenta, jenž žádal o přistání v Tbilisi - piloti přistáli podle plánu na letišti v Ganže v Ázerbájdžánu, a Kaczynski jel do Tbilisi autem (Pietruczuka poté vyhodil, Tusk jej vyznamenal) ...

Originální pásky z černých skříněk ze Smolenska ( hlasový i datový záznam Rusové okamžitě převezli do MOW, byl nalezen i doplňkový záznamník PL výroby, který „ byl rozšifrován v PL s účastí ruských expertů“ ) žádný PL expert neviděl, pouze jejich oficiální polský a ruský přepis, který PL vláda v 1.6.010 zveřejnila na internetu s tím, že zvukový záznam bude zveřejněn po „ vyčištění“ nahrávky ( 4. den po pádu letadla dostali Poláci jen jejich přepisy, 31.5.011 Poláci dostali jen kopie záznamů, originály si ponechal Kreml ) ...

PL akustické laboratoře potvrdily, že ze všech kopií pásek, které Rusové poskytli Millerovi, pouze jedna nenese stopy montáže ...

Pásky jsou nepřirozeně ozvučeny, piloti si odporují v palubních a meteorologických údajích, a navíc právem očekávali, že se mlha, než doletí do Smolenska, vyjasní ...

K tomu, co všechno ruský MAK Polákům nedodal, viz Remarks of the Rep. of Poland on the draft Final Report regarding the investigation into the accident of the Tu-154M, tail number 101 acft ...

V připomínkách z 19.12.010 se uvádějí věci a úkony, které si PL experti na ruské straně vyžádali, ale které jim Rusové nedodali, mj. nahrávky mezi smolenským dispečerem a posádkou Il-76 + záznamy z jeho palubních nahrávačů, nahrávky mezi smolenskými dispečery, fotodokumentaci, fotografie a filmy z místa pádu, originální nahrávky z kokpitu, dispečerská letová data od překročení běloruských hranic, radarové zápisy blízkých a vzdálených NDB majáků, záznamy smolenského radaru a jiných zdejších systémů, rozpis všech letových operací na smolenském letišti z 10.4.012, technické údaje z pásek č. 9 + 5 nahraných ve Smolensku, technické expertízy, depeše z AFTM systému, týkající se letů ze 7.4 + 10.4. + kdo je poslal a komu byly poslány ...

Rusové neodpověděli na dotaz, zda došlo k nějakému pokusu o přistání před PL Jak-40, jak často se na smolenském letišti provádějí meteorologická měření, měření realizovaná mezi 4.00 a 7.00 10.4.010, meteorologické záznamy o mlze, lišila se radarová výbava letiště a osvětlení ranwejí ve dnech 7.4. + 10.4. , a pokud ano, v čem, schémata elektrického a světelného rozvodu na letišti, jména všech osob přítomných v inkriminované době na smolenské letištní věži, radarové záznamy z 10.4.010 IL-76, Jak-40 a Tu-154, kdy byly zahájeny záchranné operace, kdo je zahájil, a s jakým vybavením ...

Polákům nebylo umožněno vyslechnutí posádky IL-76, k ruské odpovědi, že videozáznamník nefungoval, PL komise uvádí, že smolenský dispečer uvedl, že záznamník zapnul a fungoval ...

„Vámi předložené výsledky z letového testu ze 17.6.010 PL komise neakceptuje, a důrazně oficiálně protestuje, že PL expertům nebylo povoleno se jich zúčastnit, protože si chtěli prohlédnout radarové záznamy, a chtěli si poslechnout rádiovou komunikaci“ ...

PL komise žádala o záznam rozhovorů mezi CATC, smolenským řídícím , a plukovníkem Nikolajem Jevgenievičem Krasnokutským ...

Požadovala vysvětlení, proč ruský personál z CATC, zodpovědný za bezpečnost, nevěděl o statusu „A“ letadla Tu-154 , zatímco týž personál v Minsku o něm věděl, žádala vysvětlení bodu 4.4. ,týkajícího se meteorologických podmínek na letišti, který nedává smysl, část textu týkající se přistání je vymazána, což se týká i telegramu velitele JW21350 veliteli JW06755, v němž rovněž schází část textu ...

PL komise nedostala odpovědˇ, proč akreditovaný PL expert nemohl 26.7.010 vést nezávislé šetření na místě neštěstí, nebyl umožněn výslech všech osob na letišti a jeho okolí, které se zde v den havárie pohybovaly, nebyla odhalena totožnost všech velitelů, kteří byli na smolenském letišti, ani nebyl vysvětlen neobvykle velký počet lidí na smolenském stanovišti v den havárie mezi 8.40 a 10.43 ...

PL komise se marně tázala, jakou roli na smolenském stanovišti hrál Ivan Ivanovič, kterému pluk. Krasnokutský podával hlášení o situaci na pásce č.9 v 1 hod.16 minut –1 hod.45 min. , a jakou roli zde hrál Oleg Nikolajevič, kterému pluk. Krasnokutský podával hlášení na stejné pásce v 1hod.58 minut, a jaké pravomoci měl pluk. Krasnokutský, jenž vstoupil do rádiové konverzace s posádkou Tu-154, zda měl oprávnění měnit instrukce dispečera, a zda o něčem rozhodla MOW , když měla o povětrnostních podmínkách ve Smolensku informace i od posádky Transaero 331 podle pásky č.9 ...

Poláci marně žádali potvrzení o radarové licenci dispečera Viktora Ryzenko, potvrzení o licenci řídícího podpluk. Pavla Pljušina ...

Marně žádali MAK o uvedení, jaké technické testy byly na vraku letadla provedeny, technický popis osvětlovacího systému ranveje, zda byly vyznačeny prahy, okraje, a konce ...

PL komise nedostalo ani odpovědˇna otázku, proč smolenské letiště nebylo uzavřeno, a porušilo tak článek 50, bod 2 Leteckého zákona RF, proč byl vydán souhlas pro přiblížení letadlu kategorie D, čímž byl porušen Letecký zákon RF v článku 10 kapitoly II, proč bylo dáno posádce Tu-154 povolení vstoupit za daných meteorologických podmínek do letištní zóny, když letadlo nebylo v nouzi, čímž byl porušen Letecký zákon RF kapitola X článek 74 ...

MAK neodpověděl na PL dotaz, jak to, že letištní orgány nezareagovaly na údajné nepovolené přistání Jaku-40 podle ruského Leteckého zákona kapitola X článek 66, proč zeměpisné souřadnice map smolenského letiště neodpovídají skutečným souřadnicím ...

Poláci se podivovali, že na letišti není žádná kontrolní věž, a lety jsou řízené pouze z kontrolního velitelského stanoviště, ze kterého není vůbec vidět, co se děje na letišti, atd., žádostí PL strany, na které ruská strana neodpověděla, jsou uvedené na 86 stránkách ...

Ruský Mezistátní letecký výbor/MAK ( společný orgán 12 postsovětských států, ve kterém má v teorii každý stát po jednom vyšetřovateli), kterému pod dohledem ministra dopravy Igora Levitina šéfovala Tatjána Anodinová, ukončil vyšetřování 20.10.010, jeho první verzi zprávy premiér Tusk musel pod tlakem Sejmu označit za „technicky nepřijatelnou“ , konečná oficiální verze byla zveřejněna 12.1.011 .

Obviňuje z pádu letadla kapitána, „obyčejné“ lidské selhání „ ( zástupce velitele 36. zvláštního leteckého pluku, který přepravuje prominenty, Grzegorz Kulakowski se za Protasuka postavil s tím, že byl dobrým pilotem, splňoval všechny požadavky, a letiště ve Smolensku dobře znal ) ...

Na přistání podle ruské zprávy neměly vliv mobily,kdy cestující posílali esemesky, a telefonovali jako o závod, protože Tupolev „neměl na palubě téměř žádnou elektroniku“ ...

Ruská zpráva prohlašovala, že letadlo bylo technicky v pořádku, motory fungovaly, k výbuchu ani k požáru na něm nedošlo – avšak svědek Igor Fomin, jenž slyšel blížící se Tupolev, řekl agentuře RIA Novosti :“ Měl divný zvuk, nepravidelný, pracuji nedaleko letiště, když letadlo přistává, hučí rovnoměrně, u tohoto letadla byl zvuk přerývaný, jako by motor střílel „ ...

Právník rodin obětí zprávu prohlásil za skandální, Jaroslaw Kaczynski za komickou, která si z PL dělá blázny, a samotné Polsko pod Tuskovou vládou, kterého označil za morálního viníka letecké katastrofy, označil za „ ruskoněmecké kondominium“ ...

Jaroslaw Kaczynski v Sejmu v 1/011 na Tuska ostře zaútočil slovy :“ V naší historii jsme mnohokrát ztratili svobodu, ale nikdy důstojnost. Tusk pro politický mír s Ruskem Polsko podrobil ruskému diktátu, a připravil PL o důstojnost, brzy kvůli Tuskovi ztratíme i svobodu „ ...

Německá a francouzská média označovala Jaroslawa Kaczynského za duševně chorého, jenž trpí syndromem „obležené věže“ ...

Německá média k tomu měla alespoň důvod – Jaroslaw Kaczynski vydal koncem roku 011 knihu s názvem Polsko našich snů, ve které píše, že „ nástup Merkelové do funkce kancléřky vůbec nebyl náhodný, ale byl pečlivě domluven „ ...

Když jej redaktoři PL verze US časopisu Newsweek požádali, aby toto tvrzení rozvedl, Jaroslaw Kaczynski odpověděl :“ Merkelová dobře ví, co tím myslím, a to prozatím stačí“ ...

V knize Kaczynski o Merkelové dále uvádí, že „ žádala podrobit PL diplomatickou cestou německé vizi, a že si na vhodnou dobu připravuje územní nároky na západní PL „ ...

Když Kaczynski 4.10.011 poskytl rozhovor novináři z nepřátelské TVN, zeptal se jej po jedné otázce v přímém přenosu :“ Zastupujete polskou nebo německou TV? Nebo přímo tiskovou skupinu Axela Springera ? “ ( vliv této tiskové skupiny v PL Kaczynski kritizuje) , když den předtím v pořadu TV2 prominentního novináře Tomasze Lis spláchl slovy :“ Vážený člene Společnosti přátel Berlína a Moskvy, probudˇte se, svým diplomatickým klientelismem Polsku škodíte “ ...

Jaroslaw Kaczynski již jako premiér vyčetl Tuskovi jeho otce z Wehrmachtu (podle oficiálního životopisu Tuska z Wehrmachtu údajně dezertoval) .

Merkelová však podpluk. KGB Putina nikdy neměla ráda, návštěva Merkelové v Kremlu 16.11.012 potvrdila ledové vztahy.

Merkelová chtěla do Kremlu přijet až v 1/013, Putin chtěl, aby návštěva trvala dva dny. Merkelová tudíž přijela již v 11/012, ale v Kremlu pro jistotu nespala, vrátila se týž den.

Merkelová se od Putina může distancovat v naprosté pohodě, v RF sice podniká na 6.000 německých firem, a BER potřebuje ruský plyn, ale se 75 mld euro vzájemné obchodní výměny RF není pro BER důležitějším partnerem než Belgie či PL, které pro střední Evropu zůstává Velkou Neznámou ...

Kaczynski má pravdu, že se Merkelová, která se po smolenské tragédii od dua Putin/Medvěděv více odtáhla, ostentativně sblížila s Donaldem Tuskem.

Když byla zveřejněna závěrečná zpráva PL komise z 29.7.011, potvrzující ruskou verzi, že příčinou pádu bylo kapitánovo sestoupení na příliš malou výšku z důvodů „ nepřiměřeného psychického nátlaku, který na něho byl vyvíjen“ , odstoupil v reakci na tuto zprávu 1.8.011 ministr obrany Bogdan Klich, jenž byl za „ nepořádky ve výcviku a v celé letce “ zodpovědný“ ...

Bogdan Klich*1960, lékař a diplomovaný historik, exčlen Solidarity, uvězněný po stanném právu v 12/81 gen. Jaruzelským,od 97 šéf PL Strategických studií, 01-04 zástupce šéfa zahraničního výboru Sejmu a PL zástupce v Radě Evropy a pro kontakty s NATO, oficiální zprávu podpořil.

Funkci musel opustit i jeho náměstek Czeslaw Piatas, a byli odvoláni tři generálové a 10 vysokých důstojníků.

Bogdana Kliche nahradil ve funkci ministra obrany ekonom Tomasz Siemoniak*1967, exšéf PL TV1 rozhlasu, v 8/012 oznámil, že PL vyvíjí vlastní systém protiraketové obrany, který bude stát zhruba 6 mld dolarů ...

PL vyšetřovací zpráva nenabízí žádnou vlastní alternativní verzi, jen zpochybňuje některé „drobnosti“ ruské zprávy.

Mezi „drobnostmi“, které zpochybňuje, je ale jedna zásadní věc – velmi rozsáhle rozebírá nepřesnosti v hlášení smolenského dispečera, které jsou uvedeny v ruské závěrečné zprávě.

Edmund Klich, šéf PL státní komise pro vyšetřování leteckých nehod, jenž byl PL zástupcem u ruského Mezistátního leteckého výboru, který za ruskou stranu vedl vyšetřování, v Sejmu 18.1.011 prohlásil, že PL komise vlastní nahrávku konverzace mezi PL pilotem a ruským dispečerem, která dokazuje, že ruská zpráva není kompletní, a zamlčuje pravdu o tom, co dělali smolenští dispečeři na věži – vydávali pod nátlakem jistého ruského generála, se kterým byli v kontaktu, polské posádce chybné pokyny ( to uvádí i PL závěrečná zpráva v odstavci „ Další okolnosti, které k nehodě přispěly“, slovy :“ K nehodě přispěly i informace dispečera o správném kurzu a výšce, které utvrdily posádku, že přiblížení probíhá řádně“ ), a mj. ji při příletu nevarovali o zhoršujících se meteorologických podmínkách, a při sestupu posádku nesprávně naváděli ...

Poláci podle Kliche dodnes nedostali záznamy hovoru mezi smolenskými dispečery, Rusové tvrdí, že byly budˇ smazány nebo záhadně zmizely ( 18.1.011 byly zveřejněny jejich „přepisy“ na stránkách ruského MAK/Mezistátního výboru pro vyšetřování ) ...

Polské psychodrama pokračuje, v den výročí letecké katastrofy před ruskou ambasádou ve Varšavě demonstrují tisíce lidí, zatímco ruské úřady, aniž by to PL straně oznámily, na počátku roku 011 odstranily pamětní desku, kterou zde na podzim 010 na místě pádu letadla nechaly na kámen umístit rodiny obětí, na které stálo, že „ přijeli uctít SU zločin genocidy spáchaný na PL válečných zajatcích, důstojnících PL armády „ – Putin ji nechal vyměnit za novou, kde o SU genocidě není ani zmínka ...

V 9/012 Vyšetřovací komise Sejmu, kterou vytvořili opoziční poslanci ze strany Právo a spravedlnost, zveřejnila svoji vyšetřovací zprávu, která uvádí, že pád letadla způsobily exploze, ke kterým došlo za letu ...

Tuto zprávu napadla Hlavní vojenská prokuratura, protože ruská i PL komise explozi vyloučily hned „druhý“ den po katastrofě, s tím, že „ vyšetřování stále ještě probíhá“ , ale že výbuch vyloučily analýzy PL Vojenského institutu pro chemii a radiometrii, vrak nenese stopy po tlakové vlně ( jiní tvrdí, že ano, že všechno je na vraku ohnuté), ani datové údaje ve dvou černých skříňkách (které si Rusové ponechaly) zvýšený tlak ani explozi samotnou podle oficiální verze nezaznamenaly, naopak uvádějí normální tlak totožný s vnějším tlakem ( a kdyby se náhodou nějaké stopy po výbušnině objevily, „experti“ budou prohlašovat, že letadlo vozilo i vojáky do Afghánistánu ...) .

Den po oběšení palubního ing. z JAK40 Muse 29.10.012, jenž od počátku tvrdil, že před pádem Tupoleva na něm došlo ke dvěma výbuchům, 30.10.012 konzervativní list Rzeczpospolita uvedl, že „ PL letečtí experti na úlomcích smolenského Tupoleva odhalili stopy výbušnin, TNT a nitroglycerínu“ , což vzápětí popřel varšavský vojenský prokurátor pluk. Ireneusz Szelag s tím, že „ předběžné testy na místě sice prokázaly přítomnost několika materiálů , které by mohly být výbušninami, ale analýza těchto substancí potrvá 6 měsíců „ ...

Po tiskové konferenci list přiznal, že „ všechny analýzy ještě provedeny nebyly“, a šéfredaktor, na nátlak gen.prokurátora Andrzeje Seremeta, druhý den odstoupil z funkce ...

Článek vyvolal emocionální politickou tsunami, tiskovou konferenci uspořádal i premiér Tusk ( Kaczynského strana podle průzkumů dotahuje jeho Občanskou platformu), a pateticky na adresu Kaczynského vykřikoval, že „ v PL se s takovýmito agresivními extrémisty, kteří vyslovují extrémistické závěry, že šlo o atentát, prostě nedá žít“, a znovu obvinil Kaczynského z „ devastace PL politického života“ , čemuž souhlasně přitakával prezident Komorowski ...

Avšak 2.11.012 prof. Kazimierz Nowaczyk, expert vyšetřovací komise Sejmu, uveřejnil na svém blogu (naszeblogi.pl/33530-trotylwyniki-pierwszego–testu ) přepis chemického rozboru diskutovaných substancí, a znalecký posudek k nim ze 2.5.012, potvrzující tvrzení listu Rzeczpospolita ...

Taktéž portál Niezalezna.pl informoval o výsledcích analýz bezpečnostního pásu letadla spolu s rukávem košile, které byly provedeny v US laboratořích z iniciativy Stanislawa Zagrodzkiega, jehož sestřenice historička Ewa Bakowská zahynula ve Smolensku .

US experti prohlásili ( taktéž letecký odborník z Austrálie Szuladzinski), že příčinou pádu byla exploze způsobená dvěma až pěti kily dynamitu ...

RadoslawSikorski 21.12.012 na summitu EU-Rusko Radek Sikorski Putina oficiálně požádal o vrácení prezidentského vraku Tu-154, což dcera Lecha Kaczynského Marta (32) komentovala, že to měl učinit již před 30 měsíci ...

Rusové doposud na PL žádosti o navrácení vraku neodpovídali, nedodali ani technickou expertízu, a Polákům ani nedovolili, aby vrak prostudovali ...

Autor: Andrea Kostlánová | úterý 1.1.2013 0:40 | karma článku: 13.76 | přečteno: 2002x

Další články blogera

Andrea Kostlánová

Prodej dětí – poptávka stimuluje nabídku

Jean-Jacques Rousseau hlásal lásku k bližnímu, ale své děti dal do sirotčince, ani Albert Einstein láskou k vlastním dětem neoslnil. Jak vypadaly sirotčince dříve, ukazuje Charles Dickens a Maupassant, u nás vyšla knížka o

10.2.2024 v 15:09 | Karma článku: 13.13 | Přečteno: 477 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Ochrana žen a dětí je katastrofická, zatímco z LGBT se stává privilegovaná kasta

Lidská práva nedodržuje mj. drtivá většina afrických států. Téměř všechny podepsaly Mezinárodní úmluvu o potlačení a trestání zločinu apartheidu z roku 1973, která byla přijata z iniciativy Kremlu,

9.2.2024 v 11:42 | Karma článku: 11.94 | Přečteno: 477 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Rudolf Hess i Wallenberg věděli to, co se neměla dozvědět veřejnost

Stejně jako Wallenberg i Hess věděl to, co se veřejnost nikdy neměla dozvědět.- že nacisté spolupracovali se sionisty, kteří od nich Židy vykupovali, a rovněž i s bolševiky, kteří ukrajinské a běloruské Židy nacistům vydávali.

8.12.2023 v 19:36 | Karma článku: 16.28 | Přečteno: 714 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Švédská vláda půjčila Kremlu milióny v době, kdy byl švédský diplomat v sovětském vězení

Švédský vyslanec v Moskvě v 12/1946 – „ Bylo by skvělé, kdybychom dostali odpovědˇ, že je Wallenberg mrtvý „, aneb socialistická vláda v 10/1946 půjčila Kremlu 300 mil. dolarů v době, kdy byl švédský diplomat v sovětském vězení.

18.11.2023 v 18:15 | Karma článku: 10.79 | Přečteno: 264 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 11.18 | Přečteno: 212 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.82 | Přečteno: 358 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 100 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.80 | Přečteno: 566 | Diskuse
Počet článků 1105 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1381

Mám doktorát z mezinárodního práva a zahraničněpolitické vztahy jsou mojí vášní. Motto pro můj blog : "Take away that pudding, it has no theme." Winston Churchill

email : kostlannova@email.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...