Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen drobnost, která mě, který se o druhoválečné lodě zajímá už dlouho, trochu rve uši. Scharnhorst a Gneisenau samozřejmě nebyly bitevní lodě, ale bitevní křižníky a to je velký rozdíl.

1 0
možnosti

Velice se omlouvám, jsem lodní analfabet, opravím to.

0 0
možnosti

Tirpitz ke konvoji PQ-17 vůbec neplul. Byl to přesun špatně vyhodnocený Britskou výzvědnou službou.

https://www.druhasvetova.com/?p=bitvy/Konvoj-PQ-17

1 0
možnosti

Ve svých zahraničních pramenech jsem se s touto info nesetkala, ale děkuji za upozornění na ni.

0 0
možnosti

Historici Raedera popisují jako neoblomného stoupence nacistického režimu, jenž nelítostně trestal dezertéry a všechny zpochybňovače Führerovy autority.

Zdroj: https://kostlanova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=776070

A tady jsem skončil.

Paní Kostlánová, vysvětlíte mi prosím, proč tedy Reader si v Kriegsmarine zavedl vlastní normy chování (prosadil, že při všech běžných úkonech se zdravilo tradičním námořním pozdravem, nikoliv nacistickým), proč Kriegsmarine byla ze všech složek ozbrojených sil i civilních institucí nejméně dotčena nacistickou ideologií a praxí, proč zakázal důstojníkům stranickopolitickou činnost a několik jich dokonce propustil, když toho příkazu neuposlechli, proč odmítl penzionovat některé židovské důstojníky (Backenköhlera, Grassmana, Rogga), proč za smutně proslulé "křišťálové noci", když byly vypalovány a pleněny synagogy a někteří vysocí důstojníci proti tomu protestovali tlumočil jejich protest společně s protestem svým Hitlerovi?

To jako pardon, ale neoblomného stoupence nacistického režimu si fakt představuji jinak.

Ano, bylo by chybou nepřipomenout, že to byl samozřejmě Reader, který se aktivně podílel na plánování a provádění agresivní války, na vpádu do Norska (což byl plán, který se zrodil v jeho hlavě).

Ale to co jste napsala není pravda.

0 0
možnosti

a protože okupací Francie získala výhodnější základny v Atlantiku a Berlín i francouzskou železnou rudu, byla operace Weserübung naprosto zbytečná

Zdroj: https://kostlanova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=776070

A to jako vážně? Operací Weserübung získali Němci kontrolu nad Baltem a spoustou letišť, která v pozdějších letech umožňovala útoky na arktické konvoje dovážející do SSSR vojenský materiál. Dále využili obrovské množství fjordů jako přirozených kotvišť pro své námořnictvo.

Ale jsem rád, že jako vrchní stratég prohlašujete, že to byla operace naprosto zbytečná. ;-D

0 0
možnosti

Na blog moc dlouhé. Začetl jsem se, zajímavé, ale bohužel jsem nevydržel až do konce. :-/

0 0
možnosti
  • Počet článků 1105
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 1382x
Mám doktorát z mezinárodního práva a zahraničněpolitické vztahy jsou mojí vášní. Motto pro můj blog : "Take away that pudding, it has no theme." Winston Churchill

email : kostlannova@email.cz