Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Putinova dezinformační válka : RT a Sputnik, předvoj ruské armády

17. 04. 2017 20:26:13
Mlčení ruských médií ke 100.výročí ruské buržoazní revoluce a abdikaci cara Hlad a demoralizace carské armády přivodily pád cara a vznik republiky, která byla zlikvidována říjnovým pučem bolševiků ( metropolita Illarion, muž číslo

2 v ruské ortodoxní církvi, přirovnal současnou protiputinovskou opozici k té z roku 1917, a pohrozil, že i ona může přivodit druhý bolševický puč ) .

17.4.17 Poradce Putina spojil růst ruské ekonomiky s životem podle Ježíše Krista / Советник президента связал рост экономики России с жизнью «по предписаниям Иисуса» https://tvrain.ru/news/sovetnik-432544/?utm_term=432544&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=news&utm_content=tvrain-main

7.3.17 Le Monde : V Rusku média o únorové revoluci a abdikaci cara ani při stém výročí z rozkazu cara Putina nepíší. Ani žádná oficiální oslava se 23.2.017 ( dle předrevolučního kalendáře ) nekonala, třebaže tato revoluce poznamenala Rusko i celý svět. Jen několik ultralevicových straniček uspořádalo manifestaci v Petrohradě. Místo toho KS připomínala smrt Stalina (5.3.53).

Putinův režim se tak bojí revolučního scénáře ulice – „ barevné revoluce Georgeho Sorose„, jehož Středoevropskou univerzitu chce Putinův spojenec Orbán zrušit, že zejména na Krymu zakázal jakékoliv shlukování lidí, včetně fotbalových zápasů. Navzdory Putinovým zákazům ruská mládež vyšla do ulic a prodloužila tak výzvu Navalného k demonstracím proti korupci, třebaže sám Navalnyj byl zatčen. Mládež demonstruje i navzdory „ islámistickému „ bombovému útoku v Petrohradě.

Proto Putin nemedializuje únorovou ani říjnovou revoluci z let 1917, např. list Komsomolskaja pravda, který vychází v největším nákladu, napsal, že ruské revoluce z roku 1917 vyprovokoval a zorganizoval zahraniční kapitál.

FSB ortodoxní církev ve svých kázáních kritizuje současně dnešní protiPutinovskou opozici a „ rudý teror „ z roku 1917 s tím, že „ občanská neposlušnost „ vůči carovi a neochota domluvit se s opozicí vedla k jeho nastolení, a vychvaluje Putina, jenž zatím k revolucím z roku 1917 nepronesl ani slovo, jako sjednocujícího cara, jenž usmíří „ bílé s rudými „.

Putin slaví od roku 014 jediné výročí – anexi Krymu, aby dodal skomírající a vymírající RF trochu lesku ( program přesídlení Rusů z Kazachstánu do RF krachuje, ale i úspěch programu by znamenal pohromu, protože přesídlením Rusů z Kazachstánu by Kreml přišel v Kazachstánu o vliv, viz také můj článek Jak dlouho ještě zůstane Rusko pravoslavné ).

Putinova loutka a mluvčí Dumy Vjačeslav Volodin již oznámil, že si Putin přeje, aby se prezidentské volby konaly 18.3.18, v den anekce Krymu – chce tak volby přeměnit v plebiscit, který byl Putina přiblížil ke statusu cara.

Vměšování se Ruska do voleb jiných národů není novinkou, stačí se zeptat Evropanů /Russia's meddling in other nations' elections is nothing new. Just ask the Europeans http://www.latimes.com/world/europe/la-fg-russia-election-meddling-20170330-story.html

Agresívní zapojení Ruska do předvolební kampaně v Bělorusku v 4/06 zkritizovali zástupci běloruské inteligence a stoupenci opozice.

„Kdybyste měli možnost dívat se na naši TV před volbami, viděli byste, že tam nebyli Bělorusové, politici ani publicisté. Ve všech "úderných" propagandistických pořadech byly samé moskevské tváře," uvedl během diskuze v 4/06 organizované českou revue Rozrazil novinář a spisovatel Henadz Buraukin.

Mezi nejvíce zviditelňovanými ruskými politiky v běloruské TV patřili moskevský starosta Jurij Lužkov, ruský populistický poslanec Vladimir Žirinovskij, někdejší předseda dolní komory parlamentu Gennadij Selezňov, poslanec z proputinovské strany Jednotné Rusko Konstantin Zatulin nebo vůdce ruských komunistů Gennadij Zjuganov. "Mluvili v TV každý den, takže to vypadalo, jako by to nebyly volby prezidenta Běloruska, ale vysokého ruského funkcionáře," dodal Buraukin.

Podpora Ruska však podle Buraukina nebude zadarmo. "V nejbližší době Lukašenka požádají o vyrovnání účtů: nejdřív budou žádat lepší podmínky pro Gazprom v Bělorusku, pak zavedení ruského rublu, a nakonec připojení Běloruska k RF."

Zatímco mezinárodní pozorovatelé z Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) volby označili za nespravedlivé, pozorovatelé ze Společenství nezávislých států (SNS) žádné výhrady k průběhu neměli.

Otevřený dopis bezpečnostních expertů Federice Mogherini : Začněte již brát hrozbu ruských dezinformací vážně / Open Letter of European security experts to Federica Mogherini: Please start taking the Russian disinformation threat seriously! http://www.europeanvalues.net/mogherini/

Po Krymu a napadení východní Ukrajiny europarlament 23.11.016 přijal jednohlasně rezoluci, která odsoudila ruskou propagandistickou válku, která připravuje státní rozpočet o obrovské částky peněz ( mj. RT na rok 016 dostala ze státního rozpočtu 250 mil. dolarů - oprávněně, její šéfka Margarita Simonjan byla v 1/017 v odtajněné zprávě US tajných služeb, v souvislosti s ruským vměšováním se do US voleb, zmíněna 26x ).

Putinova militaristická média, aby do svých pořadů nalákala zahraniční politiky, je i uplácejí, mj. gen. Michael Flynn, bývalý šéf US vojenského zpravodajství/DIA, se v RT v 12/015 objevil po Putinově boku, údajně za to dostal 40.000 dolarů ( The New Yorker z 27.2.17). Trump z Flynna učinil šéfa Národní bezpečnostní rady, po měsíci musel Flynn pro své ruské kontakty rezignovat.

Sputnik na oplátku financoval moskevské setkání Svazu Francouzů ze zahraničí, kterému předsedá šéf ruské sekce Sarkozyho Republikánské strany (!).

Novinářka Anna Borodinová, komentátorka listu Kommersant,uvádí, že média byla s Kremlem vždycky spojena, i za Jelcina, ale to, co se svoji mediální mašinérií předvedl Putin po okupaci Krymu a ruském vpádu na východní Ukrajinu, lze již kvalifikovat jako militaristický vojenský předvoj, RT a Sputnik se militarizovaly, slouží ruské armádě .

Dokonce i soukromá komerční TV REN, kterou založila Národní mediální skupina ve vlastnictví podniků blízkých Putinovi, byla nucena v 12/014 ukončit vysílání pořadu Týden, moderovaného Marianou Maximovskou, který si dovolil se nepatrně odchylovat od oficiální interpretace faktů.

( Anna Borodinová v 4/010 v Kommersantu napsala, že kremelská média o podivných explozích v MOW metru z 1.4.010 informovala s neuvěřitelným tříhodinovým zpožděním, až byly zameteny stopy, téhož si všiml i US čas. Time , v MOW metru explodovaly bomby i v roce 05).

Putinovým pobočníkem pro média je zástupce Putinova kancléře, “ propagandistický Dˇábel “ Alexej Gromov, bývalý šéf 1.TV kanálu, kremelský vrchní mediální ideolog, dnes Putinovi zodpovědný za ruský obraz v zahraničí a za špinění EU a NATO. Jeho asistentem přes propagandu je šéf vnitřních záležitostí Kremlu Timur Prokopenko, jehož emaily zveřejnila hackerská skupina Anonymous International.

Gromov je na sankčním seznamu US i EU.

Gromov stojí za sledováním ruských novinářů, jejich odposloucháváním a natáčením na kamery ze strany FSB TV LifeNews, a za emigrací mnoha ruských novinářů, mj. ex šéfredaktorka Lenta.ru Galina Timčenková v roce 014 raději emigrovala do Lotyšska, kde založila alternativní portál Meduza, další novináři se přestali novinařinou živit či přešli do řad opozice. Nezávislí novináři jsou pravidelně šikanováni FSB, mj. moskevské prominentní novinářce Zoje Svetovové (57), lidskoprávní aktivistce a dceři vězněných SU disidentů, píšící pro Chodorkovského Otevřené Rusko, FSB pravidelně prohledává 11 hodin byt, aniž by kdy něco našla.

Zoja Svetova se ztrhanými unavenými rysy se však Putinovou FSB nenechá zastrašit s tím, že nemá smlouvu s Chodorkovským, ale se šéfredaktorem, píše pod vlastním jménem, a řádně platí daně.

Putinova média tvrdí, že jsou “ nezávislá “, ale ani jedno z nich se neodvážilo informovat o demonstracích ze dne 27.2.17, které se konaly na počest zavražděného Borise Němcova po celém Rusku, nejen v MOW.

Jak hlásná trouba ruské propagandy v Evropě /как рупор российской пропаганды в Европе, 07.03.2017

http://sprotyv.info/ru/news/kiev/informnapalm-euronews-kak-rupor-rossiyskoy-propagandy-v-evrope-skriny?_utl_t

Hnízda ruských tajných služeb ve Francii se začínají samy odkrývat, mj. Společnost pro rusko-francouzský dialog, alias ústředna ruských tajných služeb ( vede ji poslanec Thierry Mariani, roztleskávač Putinovy okupace Krymu), spěšně na příkaz Kremlu založila další svoji odnož - Francouzskou společnost pro demografii, která 1.4.17 v rámci pravidelných dýchánků přátelů ruských tajných služeb v PAR uspořádala seanci u kulatého stolu s tématem „Západ versus Evropa, západní hodnoty procházejí testem procitajících národů“.

Mezi pozvanými jsou výše zmíněná Společnost pro rusko-francouzský dialog, Společnost Západ-Východ ( rovněž založená Thierry Marianim, kterou vede známý proruský aktivista srbského původu s francouzským občanstvím Nikola Mirkovic ), zpravodajský antisemitský blog Le Salon Beige ( prosazující, aby bylo Putinovo Rusko v Evropě uznáno za vzor rodinných a křestˇanských hodnot ), a Puškinův kroužek s Puškinem obracejícím se v hrobě.

Ruské tajné služby, aby nedopadly jako v US volbách, kdy přehnaně ostentativně volily Trumpa, překvapivě pročistily okruh řečníků – pro své dlouholeté přátelství s miliardářem Jakuninem ( KGB přítel Miloše Zemana ), kdysi Putinovým nadřízeným, byl ze seznamu řečníků vyškrtnut francouzský blogger (Dissonances, jiný pohled na Rusko ), spolupracující s Putinovými propagandistickými médii, Alexandr Latsa ( v současné době nejvíce rozebírá proruského kandidáta Fillona ).

http://sprotyv.info/ru/news/kiev/rasshevelil-osinoe-gnezdo-specsluzhb-rf-vo-francii-slivnye-bachki-putina-chast-vi?_utl_t=

V 2/015 jako první sestavil seznam 42 proruských dezinformačních webů v ČR a SR středoškolský učitel dějepisu Juraj Smatana (50/2017), načež v 5/016 jeden z těchto ruských webů , nwoo.org, o něm zveřejnil „ dokument slovenské tajné služby SIS, že je pedofil, jenž obtěžuje studentky a ze svého PC si prohlíží dětskou pornografii „, typický postup FSB, jenž ze svých odpůrců dělá neplatiče daní či pedofily.

V 4/015 sestavil seznam největších přisluhovačů Putina v CR server Neovlivni.cz, který vede bývalá šéfredaktorka MF Dnes Sabina Slonková. Mezi prvních pět „Putinových sluhů“ zařadila Miloše Zemana + spolumajitele ParlamentníchListů.cz miliardáře Michala Voráčka ( klon miliardáře Michala Horáčka), jenž se po 12leté známosti v 7/014 oženil s Michaelou Jílkovou, se kterou již měl 10letou dceru.

Do první pětice server Neovlivni.cz dále zařadil Jiřího Vyvadila, jenž si vylámal zuby na US konvoji, europoslance Miloslava Ransdorfa z KGB Prognostického ústavu, kterého vychválil KGB špión Karel Köcher, jenž poté 22.1.016 záhadně zemřel, a bývalého ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka, kterého byl Zeman nucen odvolat z funkce v 2/017 ( proputinovský je i psychiatr Ivan David, šéf spolku Nová republika ).

Jak zjistil týdeník Respekt (Ondřej Kundra) v 5/016, dispoziční právo k financím ruského webu Aeronet má Marián Rohály z Havířova, slévač. Jsou na něj napsané oba účty Aeronetu, jeden ve Slovenské spořitelně, druhý v české Air Bank.

Za kritiku ruských propagandistických médií v US, zejména RT, která dle některých kongresmanů porušuje US zákony nebo je obchází zástěrkovými organizacemi, a svými dezinformacemi narušuje zpravodajství US médií ( dle Andreje Kortunova, šéfa ruské Rady pro mezinárodní otázky, je hlavním úkolem RT relativizovat a zpochybňovat západní zpravodajství s cílem vítězně pochodovat na ruinách západního světa ), Kreml v 3/017 nařídil kontrolu, zda US média v MOW dodržují ruské zákony. Návrh podal poslanec Putinovy strany Konstantin Zatulin ( šéfka RT listu Izvěstija sdělila, že US kritika Putinovy TV je neomccarthismus a Zacharová z Lavrovova zamini prohlásila, že brzy bude US Kongres pálit knihy ).

RT, Sputnik a další Putinova média plní i úkol ideologické indoktrinace, kdy manipulativně vytvářejí obraz vnějšího nepřítele, aby získaly podporu pro Putinovu imperiální velikost a jeho agresívní protizápadní politiku, a to nejen zpravodajskými dezinformacemi, ale i zábavnými programy, ve kterých převažují mýdlové opery/TV seriály s tématem Velké vlastenecké války, které se výlučně , dle SU vzoru, soustředˇují jen na „ hrdinství SU člověka v boji proti fašistům „.

V moskevském kadeřnictví nabídli dětem sestřih á la Hitlerjugend /В московской парикмахерской детям предложили стрижку "Гитлерюгенд" https://ria.ru/society/20170417/1492417363.html

Přes 70.000 nezletilců se již stalo Junarmějcami, členy polovojenských milic, Putin verbuje a militarizuje mládež / Более 70 000 человек стали юнармейцами https://www.vedomosti.ru/politics/news/2017/04/11/685189-bolee-70-000

Dalším povinným tématem je Putinovo tažení do Čečenska proti zlým islámistům a Putinovo přepadení Gruzie ze 8/08, o kterém Putin obratem ruky natočil film, jak ruští vojáci brání gruzínské civilisty v tzv. JO ( název Jižní Osetie je výmyslem Kremlu ) před gruzínskými agresory.

Během Putinova vpádu na východní Ukrajinu byla Putinova TV z dezinformačního nástroje přeměna v nástroj Putinovy agrese, kdy po celou dobu Putinova tažení válcovala pravdu tvrzením, že „ ukrajinští fašisté vyhlásili ruskému světu válku, aby jej na příkaz Západu vyhladili „.

Viz britský novinář Peter Pomerancev: Russia and the Menace of Unreality – How V.Putin is Revolutionizing Information Warfare, The Atlantic z 9.9.014.

Navíc se Putin, jenž dle svého názoru vrátil Rusku lesk a slávu, pasoval do role, kdy musí, spolu se svojí FSB ortodoxní církví, proti liberálnímu Západu bránit tradiční konzervativní hodnoty, lidskou důstojnost a pravou duchovní svobodu proti Putinovým politickým odpůrcům, viz mystický šovinismus Alexandra Dugina a jeho eurasijského kroužku, jenž je autorem výše zmíněné tzv. Čtvrté politické teorie (012), tvrdící, že se liberální Západ vyčerpal a Rusko se stalo postliberálním ideologickým superstátem.

FSB ortodoxní církev a křestˇanští fundamentalisté jsou hlavním pilířem Putinovy propagandy, šířící tvrzení, že Putinova vláda nad Ruskem pochází přímo od Boha a moskevského patriarchy.

Putinova média mlčela nejen o výročí zavraždění Borise Němcova, ale i o protikorupčních demonstracích, viz list The Moscow Times „Hear No Evil, See No Evil, Report No Evil „ ze 2.4.17.

Putinova klika dotáhla SU propagandistické zpravodajství až do úrovně fikcí ( viz ukřižování dítěte ve Slavjansku, Savčenková a zavraždění ruští novináři, znásilnění Rusky s německým pasem běženci, sms od mrtvého otce ), které ruská média vydávají za zprávy. Když byl Alexej Volin, náměstek ruského ministra pro telekomunikace, konfrontován se lží o ukřižování, které ruská média opakovala 24 hodin denně, vymyšlené zprávy nepopřel s tím, že „ na pravdě nezáleží, jen na sledovanosti“ ...

Simonjanová v rozhovou pro Spiegel Online ze dne 13.8.013 prohlásila, že objektivní zpravodajství v pluralismu pravd neexistuje, že „ každý hlas má svoji přibližnou pravdu „.

V jednom klipu je šéfredaktorka RT Margarita Simonjan navlečena do SU uniformy, její uklízečka dostává rozkazy přímo z Kremlu, a zatímco zahraniční hlasatelé tlejí ve vlhkém žaláři, ruská hlasatelka čte nápovědu v arabštině a figurant převlečený za syrského rebela střílí do vzduchu slepými náboji.

V Orwellově románu 1984 ministerstvo pravdy zabírá ústřední místo, jeho cílem je dezinterpretovat minulost tak, aby společnost přijala diktaturu. Armáda úředníků proto zfalšovává archivní dokumenty. Pokud Velký Bratr, šéf Oceánie, spřádá spojenectví s Eurasií, aby vyhlásili válku Estasii, je nutné vyhledat všechna jeho předchozí prohlášení k tomuté tématu, a upravit je tak, aby neprotiřečila jeho současné mluvě, což nikdo nepozná, protože jeho prohlášení byla již pozměněna tolikrát, že si již nikdo nepamatuje, co vlastně původně řekl. Pojmy pravdy a samotné reality v Orwellově románu vytvářejí úředníci „ Ovčáčkové „ administrativním aktem.

Oficiální komisi ke zfalšování historie v roce 09 vytvořilo duo Putin-Medvěděv, ti, co se protivili falšování historie v učebnicích, skončili v psychiatrických léčebnách.

S příchodem Trumpa začaly být lži, dle praxe proruské zpravodajské agentury Breitbart News, nazývány alternativními fakty. Jsou tu i další analogie s Orwellem, list The Guardian 28.3.17 zveřejnil upozornění expertky na Arktidu z univerzity Cambridge Viktorie Herrmannové, že od nástupu Trumpa do úřadu mizí z webových stránek federálních ministerstev odborné dokumenty, např. 21.1.17 zmizela ze své obvyklé stránky US národní strategie pro Arktidu, plán její realizace, a veškeré další odkazy k Arktidě. Zmizela i veškerá oficiální prohlášení ke klimatu jak Bílého domu, tak Agentury pro ochranu životního prostředí.

Proto se US vědecká komunita v čele s US univerzitami ( projekt DataRefuge spustila Pennsylvánská univerzita ) pod záštitou neziskové Environmental Data and Governance Initiative pustila do zachraňování toho, co ještě z federálních serverů staženo nebylo, a pořizuje jejich duplikáty.

( Bývalý kanadský premiér Stephen Harper v roce 013 nechal rovnou uzavřít vědecké knihovny specializující se na životní prostředí, viz Alberta a bitumenové písky. )

Putin začal násilím přebírat média od jejich vlastníků, Jelcinových oligarchů, hned po nástupu do prezidentského úřadu v 3/00, kdy v nich zahájil rozsáhlé čistky. V 4/01 po zastrašování ze strany Putina byl Vladimír Gusinský, zahnaný do exilu ve Španělsku/Izraeli, podpluk. KGB Putinovi nucen vydat svoje mocné mediální impérium Media-Most, vlastnící několik TV stanic, mj. NTV, moskevské Rádio Echo, a celou řadu tiskovin. V terénu vydání proběhlo tak, že jej v noci obsadilo komando elitních jednotek ministerstva vnitra OMON. Putin dosadil nové vedení a vyhodil váhající novináře.

Media-Most převzala filiálka státního Gazpromu Gazprom-Media, která vlastní 38 TV stanic, 10 rozhlasových stanic, 3 operátory Internetu, jednoho operátora satelitního vysílání, 4 vydavatelství, 23 internetových stránek, aj.

V roce 02 přišlo na řadu mediální impeium Borise Berezovského /BB, jenž Putina přivedl k moci, a to TV kanály ORT + TV6, list Kommersant. Berezovský, vyhnaný do UK exilu, byl oběšen na půdě svého LON domu 23.3.013. O příchodu Putina k moci věděl příliš mnoho. Kanál ORT Putin přejmenoval na Pěrvyj kanal, stal se hlasem Kremlu na celém území RF.

V roce 013 musel svoji mediální skupinu Prof-Media ( mj. listy Izvěstija, Komsomolskaja pravda, Sovětskij sport ) Putinovi odevzdat oligarcha Vladimir Potanin, skupinu pozřela kremelská skupina Gazprom-Media, která je na seznamu US protiruských sankcí, zatímco Dmitrij Kiseljov, šéf holdingu Rossija Segodnja, je sankcionovaný jak US tak EU seznamem.

Z nezávislých médií dnes přežívá jen TV Doždˇ, která vysílá ze soukromého bytu, ze studia byla Putinem vyhozena, navíc jí desítka kabelových operátorů a satelitní provozovatel ze strachu z Putina vypověděli spolupráci, takže přišla o 80% diváků ( svůj osud si zpečetila v 1/014 u příležitosti 70. výročí obléhání Leningradu, když její redaktorka položila otázku, zda nebylo lepší nechat Němce město obsadit, aby ztráty na životech ruských civilistů byly menší ), list Novaja gazeta ( Anny Politkovské) a mediální skupina RBK oligarchy Michaila Prochorova, kterou v roce 016 začala vyšetřovat Putinova prokuratura. Aby přežily, dodržují autocenzuru, majitel serveru lenta.ru na přání Putina vyměnil vedení.

Po barevných revolucích, na které Kreml propagandisticky nestačil, RT Dmitrije Kiseljova začala vysílat v 10/05 ( viz také katarská al-Džazíra, která skoncovala s monopolem západního zpravodajství, třebaže její ústředí sídlí vedle US vojenské základny ), jejím provozovatelem do roku 013 byla státní tisková agentura Ria Novosti.

V roce 07 začala vysílat v arabštině /RT Arabic, s agresívní dezinformační propagandou začal Dmitrij Kiseljov v 8/08 s ruskou invazí do Gruzie. Putin demarkační čáru ze 8/08 proměnil se souhlasem Sarkozyho na „ státní hranice „ obepnuté ostnatým drátem, takže mnozí Gruzínci se již 9 let nemohou dostat do svých domů či na hrob svých rodičů.

Kreml však i hranice s ostnatým drátem v noci nenápadně posouvá, v létě 015 s dosazenou proruskou vládou v Tbilisi je posunul o celý kilometr – gruzínská policie dostala rozkaz nezasahovat.

V rámci Ivanišviliho „normalizace vztahů s Kremlem“ Tbilisi během ukrajinské krize mlčelo, a v roce 013 Ivanišvili prohlásil, že by Gruzie mohla vstoupit do Putinovy Eurasijské unie ...

Putinova loutka Ivanišvili tak přivolává vražedné události z 9.4.1989, kdy SU armáda, stejně jako v roce 56 v Madˇarsku, nemilosrdně rozdrtila demonstraci gruzínských občanů, v drtivé většině studentů, v Tbilisi, kteří požadovali nezávislost pro Gruzii.

Tito demonstranti naivně vítali SU tanky potleskem a kyticemi v naději, že s nimi budou sympatizovat. O pár dní později ruský gen. Igor Rodionov v MOW popřel, že by smrt studentů měly na svědomí SU tanky, prý se v panice z ruských eskader smrti ušlapali navzájem ...

V 2/016 Tbilisi jednalo o udělení rozsáhlého kontraktu Gazpromu, takže političtí komentátoři naznačovali „ finlandizaci „ Gruzie, geostrategického energetického koridoru, který dodává Evropě neruskou kaspickou ropu ropovodem BTC, se strategicky důležitou železnicí Baku-Tbilisi-Kars + pro NATO je důležitý gruzínský VP pro přelety letounů NATO ( doprava vojenského materiálu do Afghánistánu ) .

Ivanišvili vrátil do gruzínských bezpečnostních složek gruzínské agenty ruských tajných služeb.

Agresívní návrat ruských tajných služeb do Gruzie, , se mj. projevil „ znárodněním „ nejpopulárnější gruzínské TV Rustavi-2 Putinovou KGB metodou, aby nad jejím vysíláním získal kontrolu stát (Ivanišviliho strana Gruzínský sen vyhrála volby za všestranné podpory TV Rustavi-2 ) ...

Podivná válka tajných služeb o gruzínskou TV Rustavi-2 ( během puče v Kremlu týden po zavraždění Borise Němcova 27.2.015 TV Rustavi-2 odvysílala rozhovor s jistým zasvěcencem, jenž puč potvrdil, vzápětí bylo toto video z TV staženo ) připomíná válku tajných služeb o gruzínskou TV Imedi, kterou spolu s Rupertem Murdochem v roce 02 založil a vlastnil miliardář Badri Patarkacišvili/BP, kterého Saakašvili v roce 07 obvinil z přípravy puče ( původně Patarkacišvili Saakašviliho podporoval, tak jako předtím Ševardnadzeho ) .

Viz mj. Ruská válka proti Gruzii, aneb Evropa svůj boj ... - Andrea Kostlánová

V roce 09 začala RT propagandisty Kiseljova vysílat ve španělštině ( propagandisticky zaplavuje především Mexiko, Venezuelu, Argentinu) , počátkem roku 010 povolný Obama, navzdory zavražděnému Magnitskému, odkýval Medvěděvovi US licenci RT (s pobočkami ve Washingtonu + v Los Angeles ).

Také LON, PAR a BER Kremlu sedly na lep, a v roce 014 (OH v Soči + okupace Krymu ) udělily RT licenci k vysílání ( stejně Izrael, Dilli + Buenos Aires, vysílá i z gruzínského Cchinvali).

Obě Putinova válečnická média zaplavila sociální sítě států, ve kterých dostala vysílací licenci za podmínky jistých etických pravidel, která porušují, např. ve Francii před volbami pomluvami útočí na Macrona.

Třebaže RT + Sputnik státy, které jim licenci poskytly, doslova zaplavily ( včetně webů + blogů ) , místní novináři nemají šanci promluvit si s někým z jejich vedení, RT mění adresy, a na dotazy novinářů odpovídají jen písemně prostřednictvím svého tiskového mluvčího v MOW. Pařížský Sputnik sídlí v bývalé budově Ria Novosti, která je stále označena cedulí zaniklé agentury, budova je ruským majetkem. Šéfkou pařížského Sputniku je Natálie Novikova, redakce má 15 zaměstnanců.

Šéfem RT ve Francii v roce 016 byl Irakli Gachechiladze (35), kterého má v roce 017 nahradit Xenie Fedorova (37), která pro RT pracuje již od roku 05, propagandisticky pokrývala ruský vpád do Gruzie v 8/08, byla šéfkou jejího ruského vysílání v letech 012-014,014-015 vedla její vysílání pro Francii, poté byla šéfkou ruské Ruptly TV- Youtube s ústředím v BER.

Zatímco heslem „akademické“ RT je „ Nebojte se zeptat “, heslem „ lidového „ Sputniku je „ Mluvíme o tom, o čem jiní nemluví „ ( v 4/015 poskytl Sputniku rozhovor Lavrov, v němž mj. Rusům vysvětlil, kdo je a kdo není spojencem RF ).

K této subverzivní dvojce nerozlučně patří webová stránka vládního listu Rossijskaja gazeta „Russia Beyond The Headlines“/RBTH. Společným úkolem tohoto tria, které o sobě komicky tvrdí, že je v dané zemi apolitické, je předkládat kremelský pohled na zahraniční události, iniciovat a pokrývat sociální nepokoje, dávat slovo místním separatistům a suverenistům (odchod z EU), rozeštvávat státy navzájem ( viz článek Sputniku Sestřelilo US letectvo letadlo společnosti Germanwings v 3/015 ? ), apod.

„ Apolitická“ Margarita Simonjan koncem února 017 pro katolický list La Croix prohlásila, že „ francouzská média denně vyrábějí dezinformace o RF + RT, a nikdo jim neodporuje - odhalování dezinformací je úkolem apolitické RT a apolitického Sputniku „ ...

Ve Francii „ apolitická“ RT spolupracuje mj. se šéfem suverenistického týdeníku Valeurs actuelles, Yvesem de Kerdrel, pro ni píše úvodníky, zatímco eurofobní ekonom Jacques Sapir dělá totéž pro Sputnik, vedle toho přednáší v MOW, a již za SU psal o SU ekonomice ( viz Nicolas Hénin La France russe + Cécile Vaissié Réseaux du Kremlin en France ).

Kreml pro Francii již dlouho plánuje samostatnou pobočku RT France, která mu však byla přislíbena nejdříve po francouzských volbách, aby se do nich nemohl aktivně vměšovat. Příslušná smlouva s Nejvyšší audiovizuální radou byla podepsána v 9/015, kdy pravidla pro kontrolu z její strany byla ještě zpřísněna poté, co RT porušovala podobná pravidla v UK, takže LON zvažoval odebrání licence.

V etickém výboru Rady však budou sedět 3 Putinovi přátelé – ekonom Jacques Sapir, historička Helena Carrere d ́Encausse*1929, otec Gruzínec, a poslanec za Sarkozyho Republikány Thierry Mariani, jenž je hvězdou proruských plátků jako novarepublika.cz a vlasteneckénoviny.cz. Mariani pendluje mezi Krymem a Sýrií, a vysvětluje, jak se Krymští Tataři na Krymu mají lépe než Rusové v pobaltských státech, a jak je Bašír Asád větším demokratem než britská královna.

V 1/017 RT svěřila výběr šéfa budoucí pobočky RT France agentuře TalentLinkr, požaduje člověka, kterého nezastraší politický nátlak a jenž zvládne i kontroverzní politické příspěvky ( v anglofonní verzi koupila historickou postavu CNN Larryho Kinga, a i pro frankofonní vysílání bude chtít koupit nějakou hvězdu francouzského novinářství, např. pro pokrytí COP21 si v 11/015 najala novináře a klimatologa Philippe Verdiera, třebaže navzdory Putinovi žije v manželství se svým přítelem. V době, kdy se Verdier nechal koupit ze strany RT, vydal knihu Climat Investigation, v níž poukazuje na vzájemnou propojenost průmyslových lobbistů, vědců, politiků a nevládních environmentálních organizací, a třebaže nezpochybňuje globální oteplování, kritizuje jako zásadní chybu spojování klimatologie s meteorologií, 1.11.015 byl vyhozen z France 2, protože svoji knihu neeticky propagoval a urazil akcionáře tvrzením, že France 2 není nezávislou TV, protože ji řídí stát ).

Putin žádá o vysílací licence jiné státy, sám však trvá na svém výhradním monopolu dezinformovat ruské občany nejen v RF ( v 9/014 Duma zákonem omezila zahraniční vlastnictví ruských médií na pouhých 20%, aby zahraniční vlastníci neovlivňovali ruské veřejné mínění ), ale i v bývalých zemích SU, a to nejen s významnou ruskou menšinou – např. Kreml se neštítil vyhrožovat ekonomicky Gruzii, když Tbilisi za Saakašviliho začalo v 1/011 vysílat v ruštině přes satelit - První Kavkazský zpravodajský kanál, který měl pokrývat Kavkaz, RF, Ukrajinu, Bělorusko, východní Evropu, TR a Írán.

Krátce po odstartování vysílání Putin společnost Eutelsat Communications, sídlící v PAR, uplatil, ta gruzínský kanál z vysílání satelitu W7 vyřadila s tím, že zkušební doba skončila, a místo toho uzavřela dohodu se skupinou Gazprom-Media pro její NATV Plus. Gruzínský kanál uzavřel dohodu s jiným satelitním poskytovatelem, ale s daleko menším rozsahem pokrytí.

Jakmile se Putinovi podařilo vyhrát v Gruzii volby s opoziční koalicí Gruzínský sen miliardáře s ruským majetkem Bidziny Ivanišviliho, Ivanišvili v rámci „ normalizace“ vztahů s Kremlem jako první krok v 10/012 zakázal vysílání Prvního Kavkazského zpravodajského kanálu, a vpustil do země propagandistická kremelská média, včetně RT, která má dnes v Gruzii monopol na dezinformace, dále mj. Sputnik International.

Putinovou specialitou je, že RT a jí podobná Putinova média neprovozují jen soft power, ale jsou součástí Putinovy bezpečnostní strategie, mají zajistit ruskou suverenitu v mezinárodním informačním prostoru, a jsou tak k dizpozici ruskému genštábu pro hybridní metody boje v současných asymetrických konfliktech ( viz list Kommersant z 1.3.016), jak stanovuje i Putinova doktrína O informační bezpečnosti, kterou Putin nastolil prezidentským dekretem v 12/016.

RT dnes obsáhle pokrývá i válku Afghánistánu a v Jemenu – z Putinova úhlu pohledu - za všechno mohou US.

Pro kritiku atlantismu, EU a rusofobie RT do svých diskusí povolává „ty nejpovolanější“, které Kreml sponzoruje, od neonacistů a ultrapravičáků ze všech koutů Evropy ( mj. v RT hojně vystupoval Norbert Hofer + Marina Le Pen) přes šéfy Die Linke ( Sara Wagenknecht ) po US pacifisty a vlastizrádce ( gen. Flynn ). Ale zve si do vysílání i zástupce politických stran „ třetí cesty „ , mj. Zelených či libertariány, kteří rovněž vystupují „ proti systému „.

V RT vystupoval i mj. ex socialistický ministr zahraničí Hubert Védrine, ex ministr zahraničí Pákistánu Hina Khar a ex TR prezident Abdullah Gül, íránský vyjednávač íránského jaderného programu, a častým hostem RT je i Bašír Asád.

RT dává prostor i US sociálním hnutím, mj. Occupy Wall Street, Black Lives Matter.

Nejprve byla terčem kritiky RT Clintonová, kterou Kreml obvinil z unilateralismu, kdy by Kreml nepřipustila ke slovu ani k akci. RT varovala před neokonzervativci, které Clintonová zastupuje, a ve spolupráci s WikiLeaks RT medializovala 24 hodin únik Clintonové korespondence a kompromitovala i jejího poradce Johna Podesta. Po prvních akcích Trumpa kritizovala, že si za členy vlády a své poradce vybral bývalé zaměstnance obchodní banky Goldman Sachs. Dnes RT dává prostor antitrumpistům z levice, mj.US novináři Ed Schultzovi, jenž během kampaně vyráběl rozhovory s Bernie Sandersem, a novináři s Pulitzerovou cenou Chris Hedges, jenž je přítelem Noama Chomského.

Hedges , redaktor „alternativního „ média Truthdig se v RT představil jako „ socialista“ – v době, kdy RT podporovala Trumpa, Hedges se po jeho zvolení v RT vyjádřil, že „ národ zvolením Trumpa odmítl neoliberální politiku současných politických a finančních elit „, aby ve svém dalším vystoupení o Trumpovi prohlásil, že „ v US, ve kterých jsou občanská práva pošlapávána (o výročí vraždy Borise Němcova se RT vůbec nezmínila ), se Trumpova vláda může změnit do zvůle policejní diktatury „ ...

Trump v 1/017 dle agentury Interfax ( viz rozdíl mezi „ decentním“ chováním agentury Interfax/TASS a agresívním chováním RT/Sputnik ) poprvé předběhl Putina a stal se středem pozornosti ruských médií, takže stoupenci proputinovského hnutí NOD/Hnutí za lidové osvobození před sídlem informačního holdingu Rossija Segodnja Kiseljova, hněvivě mávali transparenty Dost bylo Trumpa! ( krátce předtím mávali transparenty Náš milovaný US spojenec Trump ! )

K 11/015 byla RT údajně druhou nejsledovanější TV na světě za BBC, a 5. nejsledovanějším TV kanálem v Evropě a v US.

Na rozdíl od např. France 24, který je financovaný státem jen částečně, a není tudíž vládní TV jako RT, je RT Putinem zahrnována financemi ze státního rozpočtu, což je podle Kiseljova výhoda, protože RT nemá co skrývat ( jako, dle něho, CNN, která je „ mluvčím „ US zamini ).

Ve svém vysílání ve francouzštině RT prosazuje proruského Fillona a LePenovou, kteří žádají zrušení protiruských sankcí, a tropí si posměchy z Macrona, jehož označila za šarlatána.

Po okupaci Krymu a ruském rozvracení východní Ukrajiny Putin v 10/014 vyslal do zahraničního boje další svoji útočnou zbraň – multimediální platformu Sputnik, vzniklou ze sloučení agentury Ria Novosti a Hlasu Ruska, rovněž ve vlastnictví Kiseljova holdingu Rossija Segodnja, s cílem utlouci dezinformacemi mainstream média , a nejen dezinformacemi – Kiseljov před zahájením OH v Soči napadl osoby kategorie LGBT, a během obsazování Krymu Putinovými vojáky hrozil, že je RF jedinou zemí schopnou učinit z US radioaktivní popel.

V roce 015 připravil Sputnik státní pokladnu o 7 mld rublů.

Sputnik jako projekt vymyslel Putinův poradce Michail Lesin, bývalý mediální poradce Jelcina, jehož si Putin převzal poté, co mu dokázal svoji loajalitu – byl to Lesin, jenž v roce 00 vyprojektoval hon na Jelcinovy mediální magnáty BB a Gusinského, aby se stal Putinovým ministrem pro telekomunikace, a byl to Lesin, jenž pro Putina zlikvidoval Gusinského holding Media-Most ve prospěch holdingu GazpromMedia, který v letech 013-014 Lesin řídil až do doby, kdy náhle z RF zmizel do Washingtonu, kde byl 5.11.015 nalezen mrtvý ( 57) v hotelovém pokoji. Kreml a rodina tvrdila, že zemřel na infarkt ( viz mj., jak se Putin odvděčil během skandálu Trump a jeho ruské kontakty dalšímu svému klaunovi Vitaliji Čurkinovi z OSN, nalezen 20.2.17 mrtvý ve pracovně v NYC, dle Kremlu a rodiny infarkt, přímo v den voleb 8.11.016 byl na ruském konzulátu v NYC nalezen s frakturou lebky ruský diplomat/zpravodajský agent Sergej Krivov ), dle US koronera utrpěl frakturu lebky, policie konstatovala stopy po boji, Kreml poté tvrdil, že opilý vypadl z okna.

Putinův Lesin koupil „ pro svoji rodinu „ vilu v Los Angeles za 28 mil. dolarů / 697 mil. Kč, což žádal v roce 014 vyšetřit US senátor Roger Wicker.

Putinova cenzura, pilíř jeho informační války

FSB 24 hodin denně kontroluje ruské sociální sítě V-Kontakte (kterou Putin zcizil jejímu majiteli, kterého vyhnal z RF) a Odnoklasniki/Spolužáci. Používání internetu Kreml neustále omezuje, v době obsazování Krymu ruskými vojsky Kreml v 2/014 vydal zákon proti bloggerům s tím, že se všichni bloggeři ( stejně jako všechna elektronická média ) musí zaregistrovat u Putinova cenzora/Roskomnadzor, a veškeré jejich osobní údaje mohou být jen na ruských serverech, aby k nim měla FSB snadný přístup a nemusela kvůli ruským bloggerům vykrádat zahraniční servery.

Putinův zákon o cenzuře umožňuje předběžné mimosoudní zablokování webowých stránek, které vyzývají k demonstracím, či k jiným extrémistickým či teroristickým akcím proti Putinově režimu ( z demonstrací opozice Putin učinil teroristické a extrémistické akce ). Spolu s nařízením, že poskytovatelé internetu a telekomunikační firmy musí všechna data uchovávat po dobu 6 měsíců, má Putinova FSB kontrolu nad vším.

Během obsazování Krymu si Putin pohrával i s myšlenkou vypnutí internetu v RF, ruská Rada národní bezpečnosti v tomto smyslu prosazovala zákon, že vláda internet vypne, kdykoliv jeho fungování bude považovat za svoji bezpečnostní hrozbu. Nezávislé zpravodajství a svobodná výměna informací by Putinův režim destabilizovaly.

Čtvrtým pilířem Putinovy hybridní informační války po propagandě, cenzuře internetu a hackerských útocích, je Kremlem placená armáda trollů, kteří narušují debaty na sociálních sítích, do událostí vnášejí zmatek, viz sestřelení ruskou armádou Boeingu letu MH-17, haní Putinovy odpůrce.

V 9/014 odhalila svoji roční kariéru ve funkci placeného proruského trolla s cílem ovlivnit finské/FS veřejné mínění FS novinářka Jessica Aro, která se poté stala terčem útoků ze strany hlavního FS proruského trolla novináře Johana Bäckmana, zástupce šéfa Ruského institutu strategických studií .

Aro informovala, že ústředí Kremlem placených trollů ( s dobrými výsledky si Putinův troll vydělá 70.000 rublů měsíčně, více než univerzitní profesor/55.000 rublů ), které mají ovlivňovat ve prospěch Kremlu debaty na sociálních sítí např. tím, že je zaplaví kontroverzními tvrzeními, je v Petrohradu v Ústavu pro výzkum internetu (runet-ruský internet).

Jako první o Putinově petrohradské trollí továrně informovala v roce 013 petrohradská dopisovatelka nezávislého listu Novaja gazeta, Alexandra Garmazjapová, která se v trollí továrně nechala zaměstnat poté, co ji zaujal inzerát, který hledal „ internetové operátory pro psaní komentářů „ za plat 25.960 rublů měsíčně. V budově byly sekce „ bloggerů „ , „ novinářů“ , „ sociálních sítí „ a „ jednotka rychlého zásahu“.

Garmažavová podrobně popsala svůj přijímací pohovor v budově naproti nádraží Olgino, střežené ostrahou a s turnikety před vchodem.

Pohovor s Garmažovovou vedl Putinův mládežník Alexej Soskovec, jenž prohlásil, že trollovat mohou i roboti, ale některé vyhledávače jako ruský Yandex je blokují. Sdělil jí, že standardní komentář je na 6 řádků, protože za den musí napsat 100 komentářů dle zadaných témat, např. proti Ukrajině, US, EU, proti Putinovým kritikům apod.

V 6/015 dalším ruským trollem, který informoval veřejnost, byla Ludmila Savčuková, která petrohradskou Agenturu pro výzkum internetu zažalovala z důvodu platového sporu, stejně tak další ex troll Olga Malcevová, které Agentura neproplatila mateřskou dovolenou.

Vyšlo tak najevo, že Agentura v rámci utajení zaměstnává své trolly načerno.

Novinář Adrian Chen, autor článku v listu The NYC Times s názvem The Agency z 6/015 se vydal do Petrohradu, ale již bylo pozdě – vyzrazená Putinova supertajná trollí továrna mezitím zmizela.

Pro Putina pracují trollové po celém světě, mj. v US, ve Švédsku i v ČR, pracují na směny, trollování běží 24 hodin denně, používají i fotomontáže. Experti z NATO mj. identifikovali 48 IP adres z FS rusofonní komunity, ze kterých Putinovi trollové šířili „ informace“ typu „Lotyšsko je stát v úpadku „, „Občanská práva rusofonní komunity v Litvě jsou pošlapávána „ .

Jako trollové zpočátku fungovali Putinovi mládežníci z Hnutí Naši (*04), kteří svými proputinovskými komentáři v čele se svými šéfy – Ruslanem Gattarovem (dnes poslanec) + Vladimírem Burmatovem denně zaplavovali LiveJournal.

V roce 012 hackerská skupina Anonymous International (alias Šaltaj Boltaj, ruská verze postavičky Humpty Dumpty ve tvaru vejce Lewise Carrolla ) zveřejnila korespondenci šéfů Putinův mládežníků, kteří nabírali trolly, přičemž jim platili 85 rublů za agresívně vulgární komentář. Cílem bylo znechutit čtenáře, aby na diskuse již nechodili, agresivita trollů vyvrcholila po vraždě Putinova kritika Borise Němcova 27.2.015.

V den výročí vraždy Borise Němcova ruští státní trollové zaplavují sociální sítě neurotickými a cynickými komentáři, vyvolávajícími žaludeční nevolnost.

Mj. Putinovi trollové chtěli na Twitteru vědět, proč se demonstranti nescházejí na Němcovově hrobě, a protestují uprostřed Moskvy, přičemž jejich účty sledovalo kolem 100.000 lidí, očividně práce kremelské farmy trollích robotů.

Informační křeče Putinových trollů v US / Inформационные конвульсии троллей Путина в США

http://sprotyv.info/ru/news/kiev/informacionnye-konvulsii-trolley-putina-v-ssha?_utl_t

Putinova trollí továrna změnila image, a snaží se vypadat jako mediální impérium legálních zpravodajských webových stránek v RF i v zahraničí, viz The Moscow Times ze 24.3.17. Velitelským webem je FAN/Federal News Agency, která sídlí v Petrohradu hned vedle trollí továrny v ulici Savuškina.

Alexej Kovalev z listu The Moscow Times v roce 015 založil webovou stránku noodleremoval.news, v níž odhaluje dezinformace ruských trollů, bojujících za Putina v jeho hybridní dezinformační válce.

Autor: Andrea Kostlánová | pondělí 17.4.2017 20:26 | karma článku: 23.69 | přečteno: 1053x

Další články blogera

Andrea Kostlánová

Jak Stalin vydíral Charlese de Gaulla v Moskvě (1944)

Polsko bylo cenou nejen předválečného, ale i poválečného „ míru „. Krátce po kapitulaci Varšavského povstání se 10.10.44 neformálně setkal Churchill se Stalinem, aby si po střední Evropě rozdělili ještě nerozdělený Balkán.

16.10.2017 v 10:21 | Karma článku: 11.68 | Přečteno: 895 | Diskuse

Andrea Kostlánová

„Kalašnikovy, pecny chleba a prášky proti bolení hlavy pro varšavské povstalce“

„Kalašnikovy, pecny chleba a prášky proti bolení hlavy pro varšavské povstalce“, aneb Rokossovského neuvěřitelné Paměti

15.10.2017 v 8:57 | Karma článku: 11.43 | Přečteno: 562 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Pokusili se „berlingovci“ o pomoc varšavským povstalcům ?

2.8.44 po půlnoci přišla Stalinovi z britského/UK genštábu zpráva o vypuknutí Varšavského povstání/VP, která obsahovala UK žádost o pomoc ve prospěch povstalců. Stalin učinil pravý opak a nařídil gen. Rokossovskému, aby okamžitě

13.10.2017 v 14:37 | Karma článku: 13.82 | Přečteno: 572 | Diskuse

Andrea Kostlánová

Varšavské povstání, spojenecká pomoc " jen se souhlasem Stalina "

Po zavraždění gen. Sikorského v 7/43 se stal vrchním velitelem PL armády gen. Kazimír Sosnkowski /1885-1969 Quebec/, intelektuál – filozof a lingvista, přítel Piłsudského, v 1.sv.v. byl jeho náčelníkem genštábu.

12.10.2017 v 13:47 | Karma článku: 10.78 | Přečteno: 557 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Tichý(Bnj)

Každý máme strany, bez kterých bychom se obešli

Po volbách to asi nepůjde jinak, než složit nějakou koalici. Dnes ještě nevíme, kdo se do Sněmovny dostane a jakou bude mít sílu.

17.10.2017 v 15:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Zdeněk Trinkewitz

Plané sliby partají před volbami

Televizní Vyhrazeno pro ... spustilo „slibotechnu“ partají, ve které se předhánění ve slibech voličům co všechno, v případě jejich zvolení, pro jejich blahobyt dnešní a budoucí, prosadí a zavedou.

17.10.2017 v 14:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 79 | Diskuse

Vít Klíma

Jak motivovat moudré a chytré lidi do vedení státu?

Virilista je nevolený člen určitého (např. zákonodárného) sboru s tzv. virilním (osobním) hlasem, jehož členství v daném sboru je vázáno na nějaký jím dosažený úřad nebo hodnost.

17.10.2017 v 12:27 | Karma článku: 7.37 | Přečteno: 209 | Diskuse

Rostislav Říha

Piráti, Kalousek a půlka zadku.

Podle Voltaira prý, když pirátům došlo na moři maso, tak každé zajatkyni ujedli vždy jen polovinu zadnice. Rád bych, aby se můj národ zachoval také logicky.

17.10.2017 v 12:12 | Karma článku: 10.79 | Přečteno: 621 | Diskuse

Vladimír Kroupa

Kim prý hrozí, že jaderná apokalypsa může začít každou chvíli…

Už se z toho stal tak trochu kolorit, z těch výhrůžek, kterými „rakeťák“ Kim častuje celý svět. Celý svět si láme hlavu co s ním. Možná je recept hodně jednoduchý...

17.10.2017 v 12:05 | Karma článku: 13.06 | Přečteno: 441 | Diskuse
Počet článků 944 Celková karma 14.76 Průměrná čtenost 1349

Mám doktorát z mezinárodního práva a zahraničněpolitické vztahy jsou mojí vášní. Motto pro můj blog : "Take away that pudding, it has no theme." Winston Churchill

email : kostlannova@email.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.