Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Píšete o turismu, jako by existoval jen jeden druh turisty, jen jeden druh ubytování, jen jeden druh chování.

Další věcí je, že turismus přináší velice slušné peníze do dané země. I těch 40 % je hodně moc.

V neposlední řadě je cestování strašně důležité pro mladé lidi. Ten kdo vyrazí, na pár týdnů či pár měsíců, získá hodně zážitků a potká zajímavé lidi, kteří se častou stanou jeho přáteli. Potom má na svět kapku jiný pohled, než zápecníci, kteří nevystrčili nos z Čech (ok, každý rok jedou do Chorvatska ...)

6 0
možnosti
RS

Cestovni kancelare profituji ze strachu z neznama. Zjistil jsem, ze napriklad cestovni prirucka: " Mexico and Guatemala on $5 and $10 a day" z roku 1975 je stale pouzitelna i kdyz ceny se musi inflaci prispusobit. I neznalost mistniho jazyka neni prekazkou. Kdyz neni mozne se dorozumet, tak se maluje. Je to mnohdy lepsi, nez pouzit anglictinu jako napriklad v Brazilii. Tam maji domorodci vuci Americanum jiste averze. Zasadne se nejezdi tam kam se nedoporucuje. Clenstvi ve stade organizovanych turistu nedoporucuji. Ale skody ktere turiste zpusobi, autorka prehani. Narodni parky napriklad v Africe ziji z turistu. Kdyby tech nebylo, pytlaci by slony a nosorozce uz davno vybili. Znicene zivotni prostredi maji na svedomi  jini skudci. Cast prispevku venuje autorka vecem, ktere nemaji s turizmem nic spolecneho.

4 0
možnosti
Foto

Chcete tímto článkem říci, že je lepší a užitečnější sedět doma a nikam nejezdit, protože cestování škodí životnímu prostředí?

7 1
možnosti
Foto

Cestovní ruch jednou civilizaci zničí. Karma R^

1 4
možnosti
AO

A97l68e36n71a 43O40u87z10k18á

28. 12. 2014 11:30

Děkuji za čtivý obsah a vyřčení toho, co všichni stále rádi obcházíme... :)

1 0
možnosti
SB

Přesně tak!

Já jsem chtěl po turistice jedinou věc: Abych mohl vidět za prvé rodný dům Giuseppe Verdiho v Roncole (někdy je též psáno, že je to v Bussetu, což je obdoba toho, že i u nás některé malé vesnice nejsou samostatné jsou přidařeny k větším celkům, takže Roncolané mají své zastupitelstvo v Bussetu), za druhé vilu, kterou si Verdi nechal postavit v nedalekém městečka Sant´Agata, za třetí pokoj č. 105 v hotelu Milan ve městě Milano, kde Verdi zemřel (postihla ho mozková mrtvice v době, kdy v tom hotelu byl ubytovaný - dodnes je ten pokoj tomu věnován a upraven jako menší muzeum a není pronajímám) a za čtvrté jeho hrob v suterénu domova důchodců, který Verdi nechal postavit za své peníze pro jiné lidi a sám tam nikdy nebydlel.

To se mi poštěstilo, všechny čtyři tyto objekty jsem navštívil a jsem naprosto spokojený.

V Itálii jsem byl ještě mnohokrát, ale vždy jako profesionální tlumočník. A právě proto, že jsem poznal Itálii a Italy i z každodenního života, už by mě neuspokojovalo někam jet a poznat tu zemi jenom z pozice turisty. Už bych to považoval za plytké a nezajímavé.

Nejvíce mi jsou směšní lidé, kteří třeba v internetových diskusích předhazují jiným lidem, kolik zemí oni už navštívili a že jejich názory jsou podloženy tím, že oni poznali svět a mají více zkušeností.

Ale z ubytování v hotelu, pobytu na pláži, z lyžování v horách nebo z prohlídky kulturních památek či z cestování jako fanoušek svého oblíbeného týmu nebo českého nároďáku  člověk žádné relevantní životní zkušenosti nezíská.

3 2
možnosti
LO

L63u55b28o88š 79O45t13t

28. 12. 2014 13:04

Promiňte, chcete snad říct, že když navštívím Miláno sám, projdu si katedrálu, postojím před Poslední večeří, navštívím palác Sforcesků nezískám žádné relevantní životní zkušenosti? To Vám řekl kdo? To mám požádat o italský pas?

9 0
možnosti
OP

Masy lidí se svých výdobytků samy nevzdají, příměr "po nás potopa" platí v této sféře v plném rozsahu

3 1
možnosti
  • Počet článků 1106
  • Celková karma 12,78
  • Průměrná čtenost 1381x
Mám doktorát z mezinárodního práva a zahraničněpolitické vztahy jsou mojí vášní. Motto pro můj blog : "Take away that pudding, it has no theme." Winston Churchill

email : kostlannova@email.cz